რა არის SERP ? SERP ფუნქცია არის ნებისმიერი შედეგი Google საძიებო სისტემის შედეგების გვერდზე (SERP) , რომელიც არ წარმოადგენს ტრადიციულ ორგანულ შედეგს. ყველაზე გავრცელებული, რა არის SERP მახასიათებლი:
- Rich Snippets: რომელიც ვიზუალურ ფენას უმატებს არსებულ შედეგს (მაგ: ვარსკვლავების შეფასება პროდუქტის რეიტინგისთვის)
- ფასიანი / რეკლამის შედეგები: მიღებული საკვანძო სიტყვებზე ტენდერის საფუძველზე (მაგ: AdWords ან Google Shopping)
- უნივერსალური შედეგები: რომლებიც ორგანული შედეგების გარდა იჩენს თავს (მაგ: სურათის შედეგები, ახალი შედეგები, features snippets)
- ცოდნის გრაფიკის მონაცემები: რომელიც ჩნდება პანელებად ან ყუთებად (მაგ: ამინდი, ცნობილი ადამიანების ცოდნის პანელი)
Google-ის ადრეულ პერიოდში, ყოველი შედეგი SERP-ზე ერთნაირად გამოიყურებოდა და ამ ტრადიციულ ორგანულ შედეგებს წლების განმავლობაში გარეგნობა დიდად არ შეუცვლიათ.
ამასთან, Adwords / Google Ads 2001 წელს დაიწყო, როდესაც Google ძალიან დატვირთული იყო SERP-ში სხვადასხვა არაორგანული შედეგების დამატებით.
რომელია ყველაზე პოპულარული SERP თვისებები?
ქვემოთ განთავსებულ ცხრილში ნაჩვენებია 16 SERP თვისება, რომელიც ჩვეულებრივ ჩნდება Google SERP-ში. Ნიშანი გვიჩვენებს, თუ როგორ ვაიდენტიფიცირებთ მათ Novatori-ში.
კიდევ უფრო მეტი SERP მახასიათებლების მაგალითებისთვის იხილეთ Mega-SERP: ვიზუალური სახელმძღვანელო Google ბლოგისთვის.
როგორ ჩანს რეკლამა Google ში – Google Ads
Adwords / Google Ads -ის ტრადიციული რეკლამები ეხლა მრავალი ვარიაციით არის წარმოდგენილი, მაგრამ მათგან ყველაზე გავრცელებული ვარიანტი ჩანს მარცხენა სვეტის ზედა ან /და ქვედა ნაწილში, ორგანული შედეგების ზემოთ ან ქვემოთ.
თითოეულ რეკლამას [Ad] [ რეკლამა] აქვს ფერადი ან შავი ეტიკეტი მის გვერდით.
რეკლამა ხელს უწყობს ორგანული გვერდების შედეგებს და შეიძლება გავლენა იქონიოს CTR- ზე (განსაკუთრებით მობილური ბრაუზერების საშუალებით).
”რეკლამები პირველ რიგში იმაზეა დაფუძნებული, თუ რამდენად რელევანტური და სასარგებლოა მათთვის, რასაც ეძებს ადამიანი,თქვენი ბიდი და რამდენიმე სხვა ფაქტორი.” – Google მხარდაჭერა.
Featured Snippet / გამორჩეული SERP ფრაგმენტი
როდესაც Google– ს სურს უპასუხოს კითხვას, რომელიც არ არის ძირითადი ცოდნის გრაფაში, მათ შეიძლება შეეცადონ იპოვონ ეს პასუხი ინდექსში.
ეს ქმნის ორგანული შედეგების სპეციალურ კლასს სამიზნე გვერდიდან მოპოვებული ინფორმაციის საშუალებით.
Featured Snippets აქვს უფრო მეტი CTR, ვიდრე რეგულარულ ორგანულ შედეგებს.
როგორ დავრანკოთ სურათი Google ში – Სურათების პაკეტი
Სურათების პაკეტი არის შედეგები, რომლებიც გამოსახულია ჰორიზონტალური ხაზის სახით ბმულებით სურათებზე, რომელზე დაკლილების დროსაც გადადიხართ Google Image search-ში.
Სურათების პაკეტები არის სპეციალური შედეგები, რომლებიც ჩნდებიან კონკრეტული ძიების დროს, სადაც Google თვლის, რომ ვიზუალური კონტენტი იქნება ღირებული.
ისინი იყენებენ რანკირების წესებს ძირითადი ორგანული ალგორითმის მიღმა.
Სურათის შინაარსით რეკომენდირებულია დაცულ იქნას შემდეგი საუკეთესო პრაქტიკა:
- აღწერითი ფაილის სახელი
- აღწერითი ALT ტექსტი
- Წაკითხვადი URL
- ოპტიმიზირებული სურათის ზომა
- Სათაურის შემავალი ატრიბუტი
სტატისტიკის გამოჩენა Google ში
ფართო ან ორაზროვანი თვალსაზრისით, Google-ს შეუძლია დააბრუნოს “სიღრმისეული” სტატიების ბლოკი, რომლებიც თითქმის არ განსხვავდება ორგანული შედეგებისგან.
ისინი გარკვეულწილად იცავენ განსხვავებულ რანკირების წესებს, ძირითადი ორგანული შედეგებისგან განსხვავებით და დომინირებულები არიან დიდი გამომცემლების მიერ.
სამი სტატიის თითოეული ბლოკი მხოლოდ ერთ ორგანულ პოზიციას იკავებს.
Სიღრმისეული სტატიები თითქმის ექსკლუზიურად არიან გამარჯვებულები სიდიდის მიხედვით, ავტორიტეტული გამომცემლების მიერ.
- დიდი მოცულობის კონტენტი (2000-5000 სიტყვა)
- Სქემის სტატიის მარკირება
- ავტორის მარკირება
- უნიკალური, მაღალი ხარისხის დამწერლობა
როგორ გამოვაჩინოთ SERP ში ცოდნის ბარათი
ცოდნის ბარათები (ცოდნის გრაფის ნაწილი) მოიცავს უამრავ საფუძველს, ადამიანის მიერ რედაქტირებული წყაროების სემანტიკური მონაცემებიდან (მაგალითად WikiData), Google– ის ინდექსიდან ამოღებულ სემანტიკურ მონაცემებამდე, კერძო მონაცემების პარტნიორობამდე.
ისინი, როგორც წესი, SERP-ის ზედა ნაწილში ჩნდებიან დესკტოპის ძიებაზე.
ყველა ცოდნის ბარათის შედეგები ან ემყარება ადამიანის რედაქტირებულ მონაცემებს, ან ჩნდება როგორც პარტნიორებთან მონაცემთა შეთანხმებების შედეგი.
ამ მიზეზების გამო, ცოდნის ბარათში გამოჩენა ბევრი საიტისთვის მიუწვდომელია.
Სასარგებლოა იმის გაგება, თუ რომელ საკვანძო სიტყვებზე ახდენს გავლენას ცოდნის გრაფა შედეგებზე, რადგან ამის ცოდნა დაგეხმარებათ საკვანძო სიტყვების პრიორიტიზებაში და ასევე იმის გაგებაში, თუ როგორ ინახავს Google მონაცემებს მსოფლიოს შესახებ.
როგორ გამოვაჩინოთ ცოდნის გრაფა SERP ში
Სასარგებლოა იმის გაგება, თუ რომელ საკვანძო სიტყვებზე ახდენს გავლენას ცოდნის გრაფა შედეგებზე, რადგან ამის ცოდნა დაგეხმარებათ საკვანძო სიტყვების პრიორიტიზებაში და ასევე იმის გაგებაში, თუ როგორ ინახავს Google მონაცემებს მსოფლიოს შესახებ.
ცოდნის პანელები (aka Knowledge Graph) , ისევე როგორც ცოდნის ბარათები, სემანტიკური მონაცემების ამონაწერი მრავალი წყაროდან, მათ შორის ადამიანების მიერ რედაქტირებადი წყაროები როგორიც არის WikiData, ამოღებული მონაცემები Google ინდექსიდან პირადი მონაცემების პარტნიორობიდან.
ისინი, როგორც წესი ჩანს ორგანული შედეგების მარჯვნივ დესკტოპის ძიებისთვის.
ცოდნის პანელის ყველა შედეგი ან ემყარება ადამიანის რედაქტირებულ მონაცემებს ან ჩნდება პარტნიორებთან მონაცემთა შეთანხმებების შედეგად.
ამ მიზეზების გამო, ცოდნის პანელში გამოჩენა ბევრი საიტისთვის მიუწვდომელია.
Სასარგებლოა იმის გაგება, თუ რომელ საკვანძო სიტყვებზე ახდენს გავლენას ცოდნის გრაფა შედეგებზე, რადგან ამის ცოდნა დაგეხმარებათ საკვანძო სიტყვების პრიორიტიზებაში და ასევე იმის გაგებაში, თუ როგორ ინახავს Google მონაცემებს მსოფლიოს შესახებ.
SERP ადგილობრივი პაკეტი – Local Pack
იმ საკვანძო სიტყვებისთვის, რომლებსაც Google თვლის, რომ აქვს ადგილობრივი განზრახვა (იფიქრეთ “გასტროენტეროლოგიის სპეციალისტები სიეტლში“ ან „ჩემთან ახლოს მდებარე გასტროენტეროლოგიის სპეციალისტები“).
SERP ხშირად შეიცავს ადგილობრივ პაკეტს, რომელშიც შედის სამი ფიზიკური ადგილმდებარეობა, რომლებიც Google- ს აზრით, ყველაზე რელევანტურია ამ საკვანძო სიტყვისთვის.
ამ მახასიათებლებში დომინირებს SERP, განსაკუთრებით მობილურ ტელეფონში.
ადგილობრივი SEO ბოლო რამდენიმე წლის განმავლობაში მკვეთრად შეიცვალა და ადგილობრივი მახასიათებლები სწრაფად ვითარდება.
თუ თქვენ გაქვთ აგურისა და ნაღმტყორცნების ბიზნესი, Განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია, რომ Google- ს ადგილობრივ სივრცეში ძალიან ფამილიარული იყოთ.
ადგილობრივი SEO მოიაზრებს თავისთავად მთელ დისციპლინას, მაგრამ შესანიშნავ ადგილს დასაწყებად წარმოადგენს ჩვენი ადგილობრივი სწავლების ცენტრი.
ადგილობრივი რეკლამა Google ში
ლოკალური პაკეტის მსგავსად, ეს არის ადგილობრივი ბიზნესის სამი პაკეტის შედეგი (ძირითადად სასტუმროები და რესტორნები) რომლებიც ნაჩვენებია რუკაზე.
დამატებითი ინფორმაციით ქვემოთ, როგორიც არის საოპერაციო საათები, მიმოხილვები და სურათები.
ასევე შესაძლებელია სორტირება (მაგალითად, ფასის ან შეფასების მიხედვით).
ადგილობრივი SEO ბოლო რამდენიმე წლის განმავლობაში მკვეთრად შეიცვალა და ადგილობრივი მახასიათებლები სწრაფად ვითარდება.
თუ თქვენ გაქვთ აგურისა და ნაღმტყორცნების ბიზნესი, Განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია, რომ Google- ს ადგილობრივ სივრცეში ძალიან ფამილიარული იყოთ.
ადგილობრივი SEO მოიაზრებს თავისთავად მთელ დისციპლინას, მაგრამ შესანიშნავ ადგილს დასაწყებად წარმოადგენს ჩვენი ადგილობრივი სწავლების ცენტრი
Google ის ახალი ამბების Snippet
დროზე მგრძნობიარე და სიახლეების მქონე თემებმა შეიძლება გამოიწვიოს შედეგების ბლოკის გენერირება Google News- დან.
მას შემდეგ, რაც 2014 წლის ბოლოს “სიახლეები” განახლდა, საიტების უფრო ფართო სპექტრს აქვთ უფლება დაირანკონ სიახლეების ბლოკში.
Google News– ის შედეგებში მოხვედრა ძალიან განსხვავებული (და უფრო გამჭვირვალე) პროცესია, ვიდრე ორგანული შედეგები. შეიტყვეთ მეტი აქ.
Google რეზულტატი – დაკავშირებული კითხვები
დაკავშირებული კითხვების ბარათი გვიჩვენებს ალგორითმულად წარმოქმნილ კითხვებს, რომელიც Google-ის აზრით შეიძლება დაკავშირებული იყოს თქვენს ძიებასთან.
თითოეული კითხვა ვრცელდება რაღაცაზე, რაც რაც ძალიან გავს Featured Snippet-ს. დაკავშირებული კითხვები შერეულია ორგანულ შედეგებში და მათი ადგილმდებარეობა SERP-ში შეიძლება განსხვავდებოდეს.
დაკავშირებული კითხვები, როგორც ჩანს, უკავშირდება Featured Snippets- ს. Უმეტეს შემთხვევაში:
- ამასთან დაკავშირებული კითხვები ასევე წარმოადგენს საკვანძო სიტყვების Featured Snippets
- Featured Snippet-ის გამარჯვებული, ასევე არის დაკავშირებული კითხვის გამარჯვებული
დაკავშირებული კითხვის მოგება შეიძლება გამოიწვიოს CTR -ის მცირე ზრდამ.
ამასთანავე, დაკავშირებული კითხვები ასევე სასარგებლოა, როგორც Featured Snippet საკვანძო სიტყვის მოძიების შესაძლებლობა, რომელიც დაკავშირებულია თქვენს არსებულ საკვანძო სიტყვებთან.
თუ თქვენ იპოვით დაკავშირებულ კითხვებს SERP-ზე, შეეცადეთ თვალყური ადევნოთ კითხვას, როგორც საკვანძო სიტყვას. Უმეტეს შემთხვევაში, ეს საკვანძო სიტყვა შეიცავს Featured Snippet-ს, რომელიც შესაძლოა მოიგოთ.
ონლაინ მაღაზიის პროდუქტების რეკლამირება Google ში
შოპინგის ფასიანი შედეგები ან პროდუქტის ჩამონათვალის რეკლამები (PLA) ყიდიან პროდუქტებს პირდაპირ მდიდარი ინფორმაციით, მაგალითად სურათებით და ფასებით.
AdWords- ის მსგავსად, შოპინგი არის ფასიანი განსათავსებელი ადგილი (placement).
ხართ თუ არა ფასიან საძიებო ბიზნესში, კარგია ამის ცოდნა, როდესაც კონკურენციას უწევთ ორგანულ შედეგებს საკვანძო სიტყვების წინააღმდეგ ფასიანი შედეგებით.
საიტის ბმულები – Site Links
როდესაც ვინმე ეძებს ზუსტ დომენს (ბრენდის მკაფიო განზრახვის შემოთავაზებას), Google-ს შეუძლია აჩვენოს 10 – მდე გაფართოებული საიტის ბმული.
საიტების სრული პაკეტი იკავებს ხუთ ორგანულ პოზიციას, რომელიც დომინირებს SERP-ში.
საიტის ბმულებს თქვენი საიტის სასარგებლოდ შეუძლიათ შემდეგი:
- წარმოქმნას უფრო მაღალი CTR- (Click Throw Rate) ის SERP- დან
- მომხმარებლებს უფრო სწრაფად მიღება იმ გვერდზე, რომელსაც ისინი ეძებენ
სამი ფაქტორი ზრდის საიტის ბმულების ვიზუალს (გარეგნობას) SERP- ში:
- მოთხოვნის ტიპი – საიტის ბმულები ძირითადად კომპანიის პირობებით ჩნდებიან
- საიტის ტრეფიკი – საიტის ბმულები გაცილებით უფრო ხშირად ჩანს ბრენდირებულ დიდ საიტებზე, სადაც უფრო მაღალი ტრეფიკია
- SearchAction-ის anchor markup საიტზე განხორციელება
ტვიტი – ძიების რეზულტატი
2015 წელს Google- მა დაიწყო ტვიტების ჩვენება პირდაპირ SERP-ში, რომელიც ორგანულ შედეგებთან იყო შერეული.
Google შედეგებისგან განსხვავებით, Twitter-ის შედეგებს, როგორც ჩანს, არ სჭირდება ან არ ახდენს გავლენას პერსონალიზაციაზე.
Twitter-ის შედეგები SERP-ში ზოგადად არ არის „ორგანული“, მაგრამ ისინი აძლიერებენ ბრენდის ვიზუალურ მხარეს SERP- ზე და ალბათ აღიქმება აქტუალობად.
Google ში ვიდეოს გამოჩენა
ვიდეოს შედეგებმა (განსაკუთრებით YouTube) შეიძლება აჩვენოს thumbnail. ვერტიკალურად , მაგრამ ახლა უფრო ორგანული გამაძლიერებელია.
ვიდეოს შედეგები გამოჩნდება მხოლოდ გარკვეული საკვანძო სიტყვებისთვის. ყოველ შემთხვევაში, გვერდზე უნდა არსებობდეს ვიდეო სქემის მარკირება.