როგორ მუშაობს საძიებო სისტემები?

რა არის სეო | SEO ?  საძიებო სისტემის ოპტიმიზაცია – 101

რა არის სეო ?  SEO წარმოადგენს „საძიებო სისტემის ოპტიმიზაციას“ – Search Engine Optimization.

 

პირველ რიგში, ეს არის პრაქტიკა, რომლის საშუალებითაც იზრდება ვებ-გვერდის ტრაფიკის ხარისხი და რაოდენობა, ასევე თქვენი ბრენდისადმი ექსპოზიცია, რეკლამაში ფულის გადახდის გარეშე.

 

როგორიცაა: Google Search, Bing Search, Duckduckgo, Yandex და ა.შ „ორგანული“ საძიებო სისტემის საშუალებით.

 

რა არის სეო (SEO) ოპტიმიზაცია ?

 

მიუხედავად აბრევიატურისა, SEO | სეო არის ისეთივე მნიშვნელოვანი ციფრული მარკეტინგი სა და ადამიანებისთვის, როგორც თავად საძიებო სისტემებისთვის.

 

  • საუბარია იმაზე, თუ რას ეძებენ ადამიანები ინტერნეტში?
  • როგორ ეძებენ ?
  • რომელ საკვანძო სიტყვებსა და შინაარსის ტიპს იყენებენ?

 

ამ კითხვებზე პასუხების ცოდნა საშუალებას მოგცემთ დაიწყოთ სეო კვლევა (SEO Niche Research), რომელიც ეფუძნება “სიტყვების ძიების რიცხვს / რაოდენობას” (Keyword Search Volume) გლობალურად და ქვეყნების მიხედვით.

 


 

 

 

რა არის SEO სამიზნე აუდიტორია ?

თუ იცით, რომ თქვენი აუდიტორიის სამიზნე SEO-ს მონეტის ერთ-ერთი მხარეა, განათავსეთ იგი ისე, რომ საძიებო სისტემებმა Google და Bing მარტივად იპოვონ. SEO საფუძვლებში თქვენ შეისწავლით ორივე მხარეს.

 

SEO – საძიებო სისტემის საფუძვლები

საძიებო სისტემები მუშაობენ იმაზე, რომ თქვენს კითხვებზე ყველაზე ზუსტი პასუხები გასცენ.

 

ისინი ათვალიერებენ მილიარდობით შინაარსს და აფასებენ ათასობით ფაქტორს იმის დასადგენად, თუ რომელი შინაარსი უპასუხებს თქვენს შეკითხვას.

 

 

საძიებო სისტემები ამ ყველაფერს აკეთებენ ინტერნეტში არსებული ყველა კონტენტის აღმოჩენით და დაანგარიშებით (ვებ-გვერდები, PDF-ები, სურათები, ვიდეოები და ა.შ.)

 

სეო - საძიებო სისტემის საფუძვლები

 

ისეთი პროცესის საშუალებით, რომელიც ცნობილია, როგორც „რენდერინგი და ინდექსირება“ და შემდეგ მას ალაგებს იმის მიხედვით, თუ რამდენად შეესაბამება მოთხოვნას პროცესში, რომელსაც ჩვენ “სეო რანკირებას” ვუწოდებთ.

 

ჩვენს მეორე თავში უფრო დეტალურად შევისწავლით სკანირებას, ინდექსირებას და რანკირებას.

 

რომელი ძიების შედეგები არის ორგანული” – Organic?

როგორც ზემოთ ვახსენეთ, ძიების ორგანული შედეგები არის ის, რაც მიიღება ეფექტური SEO-ს მეშვეობით, რომელშიც არ არის გადახდილი ფული (ანუ რეკლამირება არ ხდება).

 

ადრე მათი აღმოჩენა Google ში მარტივი იყო, ვინაიდან რეკლამები უფრო გამოკვეთილი იყო, ხოლო დანარჩენი შედეგები მათ ქვემოთ იყო განლაგებული 10 ლურჯ ბმულად.

 

 

 

მაგრამ მას შემდეგ, რაც შეიცვალა ძიება და Google Search-ის მიერ მოხდა რამდენიმე მნიშვნელოვანი განახლება, როგორც Google Ads, ასევე ორგანულად (Google Penguin, Google Panda და Google Pigeon), როგორ შეგვიძლია აღმოვაჩინოთ ორგანული შედეგები დღეს?

 

საძიებო სისტემის ოპტიმიზაცია 

 

დღეს, საძიებო სისტემის შედეგების გვერდები – ხშირად მას მოიხსენიებენ როგორც “SERP-ს” Search Engine Results PagesSERP მახასიათებლების ზოგიერთ მაგალითში მოცემულია სნიპეტები – Snippets (ან პასუხების ყუთები).

 

 

მაგალითად, თუ ეძებთ “Flight from Tbilisi to Berlin”, თქვენ ნახავთ Google  flight snippets-ში, საიტის ლინკის ნაცვლად, რომელსაც შეიძლება ჰქონდეს ფრენების განრიგი.

 

 

 

 

თუ ეძებთ “პიცა გამოძახებით”, ნახავთ “ადგილობრივ ბიზნესს”, Google Map- ზე, რომელიც შედგება თქვენთან ახლომდებარე პიცერიების ჩამონათვალისგან, რაც ბევრად მოსახერხებელია.

 

მნიშვნელოვანია გვახსოვდეს, რომ საძიებო სისტემები Google და სხვა თანხას შოულობენ რეკლამირებით. მათი მიზანია უკეთესად ანახონ მაძიებლის რეზულტატები.

 

მაგალითად, Google ის ერთ გვერდზე მაქსიმუმ შესაძლებელია 7 სხვადასხვა კომპანიის რეკლამის განთავსება.

 

შესაბამისად, წარმოიდგინეთ, როდესაც მომხმარებელი რაიმეს ეძებს და პირველი 4 რეზულტატი, რომელიც მას ხვდება, არის არა SEO ორგანული, არამედ რეკლამა, ხოლო რეკლამის შემდგომ მოდის ორგანული გვერდები.

 

შესაბამისად, % პროცენულად CTR (Click Through Rate) შეიძლება იყოს დაბალი თქვენი საიტის პოზიციის შესაბამისად.

 

მაგალითად, თუ თვეში თბილისში საშუალოდ 200 ადამიანი Google- ში ეძებს პიცის გამოძახებას და თქვენი საიტის გვერდი Google ის საძიებოში ორგანულად 1 ადგილზეა, ეს სულაც არ ნიშნავს იმას, რომ 200 ადამიანი მოინახულებს თქვენს გვერდს.

 

 

ზოგიერთ SERP ფუნქცია Google – ში ორგანული ხასიათისაა და მათზე გავლენას ახდენს SEO.

 

ეს მოიცავს გამორჩეულ სნიპეტებს (დაწინაურებულ ორგანულ შედეგს, რომელიც აჩვენებს მოკლე პასუხს ყუთში) და მათთან დაკავშირებულ კითხვებს.

 

აღსანიშნავია, რომ არსებობს მრავალი სხვა საძიებო ფუნქცია, მიუხედავად იმისა, რომ მათ ფასიანი რეკლამა არ აქვთ, ისინი ჩვეულებრივ სეოზე არ არიან დამოკიდებული. 

 

ამ ფუნქციებს ხშირად აქვს მონაცემები, რომლებიც მოპოვებულია პირადი მონაცემების წყაროებიდან, როგორებიცაა Wikipedia, WebMD და IMDB.

 

რატომ არის SEO მნიშვნელოვანი?

 

SEO უმნიშვნელოვანესია, მიუხედავად იმისა, რომ ფასიან რეკლამას, სოციალურ მედიას და სხვა ონლაინ პლატფორმებს შეუძლია შექმნას ვებსაიტებზე ტრეფიკი, ონლაინ ტრაფიკის უმეტესი ნაწილი გამოწვეულია საძიებო სისტემებისგან.

 

ორგანული ძიების შედეგები მოიცავს უფრო ციფრულ უძრავ ქონებას, უფრო საიმედოა საზრიანი მაძიებლებისთვის და უფრო მეტ ქლიქებს მიიღებს, ვიდრე ფასიანი რეკლამა.

 

 მაგალითად, აშშ-ში ძიების შედეგებიდან, მხოლოდ ადამიანთა 2,8% აკლიკებს ფასიან რეკლამებს.

 

 

მოკლედ რომ ვთქვათ, SEO-ს აქვს 20-ჯერ მეტი ტრაფიკის შესაძლებლობა, ვიდრე PPC-ს, როგორც მობილურზე, ასევე დესკტოპზე.

 

SEO არის ერთადერთი ონლაინ მარკეტინგის არხი, რომლის სწორად ოპტიმიზაციის შემთხვევაში, დროთა განმავლობაში შესაძლებელია დივიდენდების გადახდა.

 

თუ თქვენ წარმოადგენთ კონტენტის მნიშვნელოვან ნაწილს, რომელიც იმსახურებს რანკირებას სწორი საკვანძო სიტყვებისთვის, თქვენი ტრაფიკი დროთა განმავლობაში დაიწყებს ზრდას მაშინ, როდესაც რეკლამას სჭირდება მუდმივად დაფინანსება თქვენს საიტზე ტრაფიკის გასაგზავნად. 

 

საძიებო სისტემები უფრო ჭკვიანები ხდებიან, მაგრამ მათ ჩვენი დახმარება მაინც სჭირდებათ.

 

საიტის სეო ოპტიმიზაცია

 

საიტის სეო ოპტიმიზაცია დაგეხმარებათ საძიებო სისტემებისთვის უკეთესი ინფორმაციის მიწოდებაში, რომ თქვენი შინაარსის სწორად ინდექსირება მოხდეს და აისახოს ძიების შედეგებში.

 

ფიქრობ, დაიქირავო სეო პროფესიონალი, კონსულტანტი ან SEO სააგენტო? თუ თქვენ გჭირდებათ სეო ექსპერტის დახმარება, მნიშვნელოვანია იცოდეთ, რომ მრავალი SEO სააგენტო და კონსულტანტი “უზრუნველყოფენ SEO სერვისებს”, მაგრამ ისინი შეიძლება ხარისხით ძალიან განსხვავდებოდეს ერთმანეთისგან.

 

საიტის სეო ოპტიმიზაცია

 

იმის ცოდნა, თუ როგორ უნდა აირჩიოთ კარგი SEO კომპანია, მოგცემთ შესაძლებლობას დაზოგოთ ბევრი დრო და ფული, რადგან არასწორმა SEO ტექნიკამ შეიძლება რეალურად დააზარალოს თქვენი საიტი, ვიდრე დაეხმაროს.

 

თეთრი VS შავი SEO – White hat vs black hat SEO

 

“თეთრი SEO” ეხება SEO ტექნიკას, საუკეთესო პრაქტიკას და სტრატეგიებს, რომლებიც ემორჩილებიან საძიებო სისტემის წესს, მისი ძირითადი ყურადღება გამახვილებულია ადამიანებისთვის მეტი ღირებულების მისაცემად.

 

 

თეთრი და შავი სეო

 

 

“შავი SEO” ეხება ტექნიკას და სტრატეგიებს, რომლებიც ცდილობს დასპამოს საძიებო სისტემა. მიუხედავად იმისა, რომ black hat სეომ შეიძლება იმუშავოს, ის დიდი რისკის ქვეშ აყენებს ვებ საიტებს. 

 

შავის სეოს გამოყენებამ შესაძლებელია Google Penalty მიიღოს ან არ დაინდექსირდეს (ამოიღონ ძიების შედეგებიდან). ეს კიდევ ერთი მიზეზია, რომ ფრთხილად იყოთ SEO ექსპერტის ან სააგენტოს არჩევისას.

 

SEO ინდუსტრია – საძიებო სისტემების მიზნები

 

სინამდვილეში, საძიებო სისტემებს სურს დაგეხმაროს წარმატების მიღწევაში. Google  აქვს საძიებო სისტემის ოპტიმიზაციის სახელმძღვანელო, Google მხარს უჭერს SEO საზოგადოების ძალისხმევას.

 

ციფრული მარკეტინგის კონფერენციები – მაგალითად, Unbounce, MNsearch, SearchLove და Moz– ის Google ეხმარება ვებ მასტერებსა და ოპტიმიზატორებს მათი მთავარი ვებ-მასტერის დახმარების ფორუმის საშუალებით და მუდმივად აწყობს შეხვედრებს.

 

 

SEO - საძიებო სისტემის ოპტიმიზაცია

 

მიუხედავად იმისა, რომ ვებმასტერის ინსტრუქციები განსხვავდება საძიებო სისტემებისგან, ამ საძიებო სისტემისთვის ძირითადი პრინციპები იგივე რჩება: ნუ შეეცდებით საძიებო სისტემების ხრიკის გამოყენებას. 

 

ამის ნაცვლად, მიაწოდეთ თქვენს სტუმრებს დიდი ონლაინ გამოცდილება. დაიცავით საძიებო სისტემის სახელმძღვანელო მითითებები და შეასრულეთ მომხმარებლის განზრახვა.

 

Google Webmaster სახელმძღვანელო

 

ძირითადი SEO პრინციპები:

 

      • შექმენით გვერდები მომხმარებლებისთვის, არა საძიებო სისტემებისთვის.

     

      • მიაწოდეთ მკაფიო, ღრმა, მიმზიდველი და ადვილად წაკითხვადი ინფორმაცია თქვენს საიტზე.

     

      • ბმულები აღიარებულია პოპულარობის სიგნალად და Google ხელს უწყობს ბმულებს, რომლებიც ორგანულად გაიზარდა.

     

      • სოციალური გავლენა და სოციალური წილი პოზიტიური სიგნალია და შეიძლება გავლენა იქონიოს იმაზე, თუ როგორ ახდენს ორგანულად პოზიციონირებას გრძელვადიან პერსპექტივაში.

     

      • მოერიდეთ ხრიკებს საძიებო სისტემების რეიტინგების გასაუმჯობესებლად. წესი მდგომარეობს შემდეგში: იგრძნობთ თუ არა თავს კომფორტულად, როდესაც Google -ის თანამშრომელს აუხსნით თუ რა გაუკეთეთ საიტს.

     

      • გვერდის სიჩქარე მნიშვნელოვანია, ვებ გვერდის ჩატვირთვის სიჩქარე არ უნდა აღემატებოდეს 5 წამს.

     

      • გამოიყენეთ alt ატრიბუტები სურათების აღსაწერად, რათა Google – მა უკეთ გაანალიზოს შინაარსი.

     

      • კიდევ ერთი სასარგებლო რჩევა არის კითხვა: (კითხვითი ფორმის ტექსტი), “ეხმარება თუა რა ეს ჩემს მომხმარებლებს? გავაკეთებდი ამას თუ არა, რომ არა საძიებო სისტემები?”

     

      • იფიქრეთ იმაზე, რა გახდის თქვენს ვებ-გვერდს უნიკალურს, ღირებულს ან მიმზიდველს.
     

    რა უნდა ავიცილოთ თავიდან:

     

        • ავტომატურად გენერირებული შინაარსის ტექსტები

       

        • ბმულების სქემებში მონაწილეობა (Backlinks)

       

        • გვერდების შექმნა მცირე ან არაორიგინალური შინაარსით

       

        • Cloaking – საძიებო სისტემების პრაქტიკა, რომელიც crawlers აჩვენებს ვიზიტორებისგან განსხვავებულ შინაარსს

       

        • დამალული ტექსტი და ბმულები

       

        • გვერდები, რომლებიც შექმნილია კონკრეტული შეკითხვის დასადგენად, თქვენს საიტზე ტრეფიკის გასაზრდელად.

       

        • გვერდების სათაურები გქონდეთ სუფთა და რელევანტური

       

        • ბმულები აღიარებულია პოპულარობის სიგნალად და Google ხელს უწყობს ბმულებს, რომლებიც ორგანულად გაიზარდა.

       

        • სოციალური გავლენა და სოციალური წილი პოზიტიური სიგნალია და შეიძლება გავლენა იქონიოს იმაზე, თუ როგორ ახდენს ორგანულად პოზიციონირებას გრძელვადიან პერსპექტივაში.

       

        • გვერდის სიჩქარე მნიშვნელოვანია

       

        • გამოიყენეთ alt ატრიბუტები სურათების აღსაწერად, რათა Google მა უკეთ გაანალიზოს შინაარსი.

       

        • მოკლე შინაარსი, გვერდები, რომელიც ძირითადად რეკლამირებას ან პარტნიორულ ბმულებს აჩვენებს, ასევე ვიზიტორების სხვა საიტზე გადამისამართებას არ ექნება კარგი რანკირება. (რეიტინგი)

       

        • ბმულების ბოროტად გამოყენების ტაქტიკა, რომლის დანიშნულებაა შემომავალი ბმულების რაოდენობის და ხასიათის შელახვა, მაგალითად, ბმულების ყიდვა, ბმულების სქემებში მონაწილეობა, შეიძლება გამოიწვიოს დეინექსირება.

       

        • დარწმუნდით, რომ შექმნილი გაქვთ სუფთა, ლაკონური, საკვანძო სიტყვების შემცველი URL სტრუქტურები. დინამიურ პარამეტრს შეუძლია გაანადგუროს თქვენი URL და გამოიწვიოს პრობლემები დუბლირებული შინაარსით.

       

        • შექმენით თქვენი URL-ები ისე, რომ იყოს აღწერადი, მოკლე, რაც შეიძლება მდიდარი საკვანძო სიტყვებით და თავიდან აიცილეთ ანბანური სიმბოლოები.

       

        • ბმულის ინსტალაცია Javascript– ში / Flash / Silverlight; შეინახეთ შინაარსი მათგან შორს

       

        • დუბლირებული კონტენტი

       

        • საკვანძო სიტყვები stuffing (ანუ ერთი და იმავე სიტყვის ხშირად გამოყენება)
       

      SEO სახელმძღვანელო თქვენი ადგილობრივი ბიზნესი Googleზე

      თუ ბიზნესი, რომელზეც თქვენ ასრულებთ SEO-ს, მუშაობს ადგილობრივად, მაღაზიის გარეთ, ან იგზავნება ისეთ ადგილებში, სადაც მომხმარებლები განლაგებულნი არიან მომსახურებების უზრუნველსაყოფად, იგი აკმაყოფილებს Google My Business მოთხოვნებს.

       

      ადგილობრივი ბიზნესის მსგავსად, Google-ს აქვს მითითებები, რომლებიც არეგულირებს იმას, რაც უნდა გააკეთოთ და რა არ უნდა გააკეთოთ ამ სიების შექმნასა და მართვაში.

       

       

      ძირითადი სეო პრინციპები:

       

          • იმისათვის, რომ ჩაერთოთ Google My Business ინდექსში, თქვენ უნდა გქონდეთ ფიზიკური მისამართი, თუნდაც ეს იყოს თქვენი სახლის მისამართი, და თქვენ უნდა ემსახუროთ მომხმარებელს პირისპირ, ან თქვენს ლოკაციაზე (საცალო მაღაზიაში), ან მათთან (როგორც სანტექნიკოსი)

         

          • გულწრფელად და ზუსტად წარადგინეთ თქვენი ადგილობრივი ბიზნესის მონაცემების ყველა ასპექტი, მათ შორის მისი სახელი, მისამართი, ტელეფონის ნომერი, ვებსაიტის მისამართი, ბიზნესის კატეგორია, სამუშაო საათები და სხვა მახასიათებლები.
         

        რა უნდა აიცილოთ თავიდან:

         

            • Google My Business ჩამონათვალის შექმნა იმ პირებისთვის, რომელთაც არ აქვთ უფლება

           

            • თქვენი ბიზნესის ძირითადი მონაცემების არასწორად წარმოჩენა, მათ შორის თქვენი ბიზნესის სახელის “შევსება” გეოგრაფიული ან მომსახურების საკვანძო სიტყვებით, ან ყალბ მისამართებზე სიების შექმნა.

           

            • ავთენტური ქუჩის მისამართების ნაცვლად PO ყუთების ან ვირტუალური ოფისების გამოყენება

           

            • Google My Business-ის ჩამონათვალის განხილვის ნაწილის ბოროტად გამოყენება თქვენი ბიზნესის ყალბი პოზიტიური მიმოხილვების ან თქვენი კონკურენტების ყალბი ნეგატიური მხარეების წარმოსაჩენად

           

            • ახალბედების მიერ დიდი შეცდომების დაშვება, რომლებიც დაკავშირებულია
           

           

          სარჩევი

          მოგვწერეთ

          ციფრული მარკეტინგის კურსზე რეგისტრაცია

          შეავსე ფორმა და ჩვენი წარმომადგენელი დაგიკავშირდება 

          რობოტიკის კურსზე რეგისტრაცია

          შეავსე ფორმა და ჩვენი წარმომადგენელი დაგიკავშირდება 

          ციფრული დიზაინის კურსზე რეგისტრაცია

          შეავსე ფორმა და ჩვენი წარმომადგენელი დაგიკავშირდება 

          კომპიუტერული მეცნიერების კურსზე რეგისტრაცია

          შეავსე ფორმა და ჩვენი წარმომადგენელი დაგიკავშირდება

          ᲦᲘᲐ ᲙᲐᲠᲘᲡ ᲓᲦᲔ

          ციფრული მარკეტინგის ღია კარის დღეზე დასასწრებლად შეავსე სარეგისტრაციო ფორმა.