დომენის ავტორიტეტი

რა არის დომენის ავტორიტეტი ?

დომენის ავტორიტეტი (DA) არის Moz– ის მიერ შემუშავებული საძიებო სისტემის რანგის ქულა, რომელიც პროგნოზირებს, თუ რამდენად კარგად მოხდება ვებგვერდი რეიტინგში საძიებო სისტემის შედეგების გვერდებზე (SERPs).

 

დომენის ავტორიტეტის ქულა ერთიდან 100-მდე მერყეობს, უმაღლესი ქულები კი უფრო მაღალი რანკირების უნარის ტოლფასია.

 

დომენის ავტორიტეტი ანგარიშდება მრავალ ფაქტორზე დაყრდნობით, მათ შორის ძირეული დომენებისა და მთლიანი ბმულების რაოდენობით, ერთიან DA შეფასებაში. 

 

დომენის ავტორიტეტის შემოწმება

 

ეს ქულა შეიძლება გამოყენებულ იქნას ვებსაიტების შედარებისას ან ვებსაიტის “რანკირების სიძლიერის” მოკვლევისას დროთა განმავლობაში.

 

დომენის ავტორიტი არ არის Google-ის მიერ გამოყენებული მეტრიკა საძიებო რანკირების განსაზღვრისას და არ აქვს გავლენა SERP-ზე.

 

როგორ შევამოწმოთ  დომენის ავტორიტეტი?

 

შეგიძლიათ შეამოწმოთ დომენის ავტორიტეტი Moz’s Link Explorer- ის, MozBar-ის (Moz- ის უფასო SEO ინსტრუმენტთა პანელის) გამოყენებით ან საკვანძო სიტყვების Explorer SERP- ის ანალიზის განყოფილებაში. 

 

დომენის ავტორიტეტის მეტრიკა ასევე შედის Moz Pro-ის ყველა კამპანიაში, ასევე Moz API-ში. 

 

დომენის ავტორიტეტის მეტრიკა მოიცავს ათობით SEO– ს და ონლაინ მარკეტინგის პლატფორმას ვების ქსელში.


Როგორ ფასდება დომენის ავტორიტეტი?


ჩვენ ვაფასებთ დომენის ავტორიტეტს 100 ქულიანი ლოგარითმული შკალით. ამრიგად, გაცილებით ადვილია თქვენი ქულის 20-დან 30- მდე გაზრდა, ვიდრე 70-დან 80-მდე გაზრდა.

 

რატომ არის “კარგი” დომენის ავტორიტეტი?

 

ზოგადად რომ ვთქვათ, მაღალი ხარისხის დიდი რაოდენობის მქონე ბმულების  საიტები (მაგალითად Wikipedia ან Google.com) დომენის ავტორიტეტის შკალის ტოპ ადგილას არიან, ხოლო მცირე ბიზნესის და  ვებ-გვერდებს, რომლებსაც ნაკლები inbound ბმულები აქვთ, შეიძლება ჰქონდეთ უფრო დაბალი DA ქულა.

 

ახალი ვებსაიტები ყოველთვის დაიწყებენ დომენების ავტორიტეტის ერთი ქულით. 

 

იმის გამო, რომ დომენის ავტორიტეტი გულისხმობს საიტის რანკირების უნარის პროგნოზირებას, ძალიან მაღალი დონის DA ქულა არ უნდა იყოს თქვენი ერთადერთი მიზანი.

 

დააკვირდით DA-ს ქულებს იმ საიტების მიმართ, რომელსაც პირდაპირ კონკურენციას უწევთ SERP-ში და მიზნად დაისახეთ გქონდეთ უფრო მაღალი ქულა ვიდრე თქვენს კონკურენტებს. 

 

ეს საუკეთესოდ გამოიყენება როგორც შედარებითი მეტრიკა (ვიდრე აბსოლუტური, კონკრეტული ქულა), ძიების შედეგების კვლევაში და იმის დადგენაში, თუ რომელ საიტებს შეიძლება ჰქონდეთ უფრო ძლიერი / მნიშვნელოვანი ბმულების პროფილები, ვიდრე სხვებს.

 

იმის გამო, რომ ეს შედარებითი ხელსაწყოა, არ არის აუცილებელი დომენის ავტორიტეტის “კარგი” ან “ცუდი” ქულა.

 

როგორ გამოვიყენოთ დომენის ავტორიტეტი სწორად !

 

დომენის ავტორიტეტი VS გვერდის ავტორიტეტი

 

ამასთან, როდესაც დომენის ავტორიტეტი ზომავს მთლიანი დომენების ან ქვე-დომინების პროგნოზირებად რანკირების სიძლიერეს, გვერდის ავტორიტეტი ზომავს ინდივიდუალური გვერდების სიძლიერეს.


დომენის ავტორიტეტის ტექნიკური განმარტება

დომენის ავტორიტეტი ემყარება ჩვენი Link Explorer ვებ ინდექსის მონაცემებს და ათობით ფაქტორს იყენებს მის გამოთვლებში. 

 

დომენის ავტორიტეტის გაანგარიშება თავად იყენებს ავტომატიზირებული სწავლების მოდელს, რათა პროგნოზულად იპოვნონ “საუკეთესო მორგებადი” ალგორითმი.

 

რომელიც ყველაზე მჭიდროდ უკავშირდება ჩვენი ლინკის მონაცემების რეიტინგებს ათასობით რეალური ძიების შედეგების მიხედვით, რომელსაც ჩვენ ვიყენებთ, როგორც სტანდარტებს მასშტაბების საწინააღმდეგოდ.

 

იქედან გამომდინარე, რომ ავტორიტეტი ეფუძნება ავტომატიზირებული სწავლების გამოანგარიშებებს, თქვენი საიტის რეიტინგი ხშირად შეიცვლება.

 

რადგან გამოთვლებით მეტ-ნაკლებად იყენებენ მონაცემების სხვადასხვა წერტილებს – მაგალითად, თუ ფეისბუქი მიიღებს მილიარდ ახალ ბმულს, ყველას PA და DA შემცირდება Facebook-თან შედარებით.



ამ მიზეზით, გაითვალისწინეთ, რომ თქვენ ყოველთვის უნდა გამოიყენოთ დომენის ავტორიტეტი, როგორც შედარებითი საზომი, რომ შეადაროთ სხვა საიტების ბმულების პროფილებს, განსხვავებით აბსოლუტური მნიშვნელობისა, რომელიც ზომავს თქვენი შიდა SEO-ს ძალისხმევის ეფექტურობას.

 

Როგორ მოვახდინოთ გავლენა დომენის ავტორიტეტზე

 

დომენის ავტორიტეტზე რთულია პირდაპირი გავლენის მოხდენა. იგი შედგება მეტრიკებისა და ბმულების მონაცემების ერთობლიობისგან, რომლებიც გავლენას ახდენენ ავტორიტეტულ ქულაზე. 

 

ეს გაკეთდა შეგნებულად; ეს მეტრიკა მიზნად ისახავს მიახლოებით განსაზღვროს თუ რამდენად კონკურენტუნარიანია მოცემული საიტი Google- ის ძიების შედეგებში.

 

იმის გამო, რომ Google ითვალისწინებს უამრავ ფაქტორს ექაუნთში, მეტრიკა, რომელიც ცდილობს მის გამოთვლას, ასევე უნდა მოიცავდეს უამრავ ფაქტორს.

 

დომენის ავტორიტეტის გაზომვადობაზე გავლენის მოხდენის საუკეთესო გზაა თქვენი საერთო SEO-ს გაუმჯობესება.

 

კერძოდ, თქვენ უნდა გაამახვილოთ ყურადღება თქვენი ლინკების პროფილზე, მეტი ლინკები მიიღოთ სხვა კარგად დალინკულ გვერდებზე.



Რატომ შეიცვალა ჩემი დომენის ავტორიტეტი?

იმის გამო, რომ დომენის ავტორიტეტი (და, ამ საკითხისათვის, გვერდის ავტორიტეტი) შედგება მრავალჯერადი მეტრიკისა და გამოთვლებისაგან, კონკრეტული ცვლილებების მიზეზის გამოვლინება შეიძლება გამოწვევა იყოს.

 

თუ თქვენი ქულა გაიზარდა ან შემცირდა, არსებობს მრავალი პოტენციური გავლენის ფაქტორი, ისეთები, როგორიცაა:

 

  • თქვენი ლინკის პროფილის ზრდა ჩვენს ვებ ინდექსში ჯერ არ არის დაფიქსირებული.

 

  • უმაღლესი ავტორიტეტის მქონე საიტებმა განიცადეს ბმულების მნიშვნელოვანი ზრდა, რამაც შეცვალა სკალირების პროცესი.

 

  • თქვენ მოიპოვეთ ლინკები იმ ადგილებიდან, რომლებიც არ უწყობენ ხელს Google-ის რანკირებას. 

 

  • ჩვენ გავარკვიეთ (და შევიტანეთ ჩვენს ინდექსში) თქვენი დამაკავშირებელი დომენის მეტ-ნაკლები რაოდენობა, ვიდრე ადრე გვქონდა.

 

  • თქვენი დომენის ავტორიტეტი სარეიტინგო სპექტრის ბოლოშია და შესაბამისად, უფრო მგრძნობიარეა ფართომასშტაბიანი რყევებისადმი.

 

გვერდისა და დომენის ავტორიტეტის რყევების გასაგებად მთავარი გასაღები არის ის, რომ ეს მაჩვენებლები არ არსებობს ვაკუუმში – ისინი ბევრ პოზიტიურ და უარყოფით ფაქტორზეა დამოკიდებული, ისე რომ, თუ რომელიმე საიტი აუმჯობესებს SEO– ს, მისი ავტორიტეტული ქულა (ქულები) ყოველთვის არ ასახავს მას.

 

კარგი მეტაფორა, რათა დაგეხმაროთ იმის გაგებაში, თუ როგორ მუშაობს “საუკეთესო” რანკირება . მოდით შევხედოთ მაგალითს: 

 

თუ სინგაპურს აქვს საუკეთესო ჰაერის ხარისხი 2015 წელს და 2016 წელს კიდევ უფრო აუმჯობესებს მას, გარანტირებულია თუ არა ისინი დარჩნენ # 1 ადგილზე?

რა მოხდება, თუ დანია ასევე აუმჯობესებს ჰაერის ხარისხს, ან ახალი ზელანდია (რომელიც, ვთქვათ, 2015 წელში დარჩა, რეიტინგის სიის გარეთ) შედის სარეიტინგო სისტემაში?

 

შესაძლოა, 2-10 ქვეყნები მკვეთრად გაუმჯობესდნენ და სინგაპური ახლა უკვე #11-ზე დაეცა, მიუხედავად იმისა, რომ ისინი ტექნიკურად გაუმჯობესდნენ, არ გაუარესდნენ.

 

იმის გამო, რომ მრავალი სხვა ფაქტორი თამაშობს, სინგაპურის რანკინგი შეიძლება შეიცვალოს ნებისმიერი ქმედების (ან უმოქმედობის) მიუხედავად მათი მხრიდან. 


დომენის ავტორიტეტი (და გვერდის ავტორიტეტი) მუშაობს მსგავსი ფორმით.

 

იმის გამო, რომ ისინი 100 ქულიანი სისტემით მასშტაბირებენ, ყოველი განახლების შემდეგ, რეკალკულაცია ნიშნავს, რომ ავტორიტეტული ქულა მოცემული გვერდის /საიტის  შეიძლება შემცირდეს, მაშინაც კი, თუ ამ გვერდმა / საიტმა გააუმჯობესა მათი ლინკის რაოდენობა და ხარისხი.

 

ასეთია მასშტაბური სისტემის ბუნება. როგორც ასეთი – და ეს მნიშვნელოვანად საკმარისია, რომ კიდევ ერთხელ აღვნიშნოთ იგი – ავტორიტეტული ქულა საუკეთესოდ განიხილება როგორც შედარებითი, ვიდრე აბსოლუტური მეტრიკა.







სარჩევი

მოგვწერეთ

ჩვენ ვიყენებთ მზა-ჩანაწერების (Cookies) პოლიტიკას, რათა გავაუმჯობესოთ თქვენი ვებსაიტის მოხმარების გამოცდილება, გავაანალიზოთ ვიზიტორების ქცევა და შემოგთავაზოთ მორგებული სერვისები. დეტალური ინფორმაციის სანახავად იხილე მზა-ჩანაწერების (Cookies) პოლიტიკა

ციფრული მარკეტინგის კურსზე რეგისტრაცია

შეავსე ფორმა და ჩვენი წარმომადგენელი დაგიკავშირდება 

რობოტიკის კურსზე რეგისტრაცია

შეავსე ფორმა და ჩვენი წარმომადგენელი დაგიკავშირდება 

ციფრული დიზაინის კურსზე რეგისტრაცია

შეავსე ფორმა და ჩვენი წარმომადგენელი დაგიკავშირდება 

კომპიუტერული მეცნიერების კურსზე რეგისტრაცია

შეავსე ფორმა და ჩვენი წარმომადგენელი დაგიკავშირდება

ᲦᲘᲐ ᲙᲐᲠᲘᲡ ᲓᲦᲔ

ციფრული მარკეტინგის ღია კარის დღეზე დასასწრებლად შეავსე სარეგისტრაციო ფორმა.