რა სურთ თქვენს აუდიტორიას
ახლა უკვე როდესაც თქვენ ისწავლეთ, თუ როგორ უნდა გამოჩნდეთ ძიების შედეგებში, მოდით განვსაზღვროთ, თუ რომელი სტრატეგიული საკვანძო სიტყვები გაქვთ თქვენი ვებგვერდის შინაარსში მიზნობრივი მიზნის მისაღწევად და როგორ უნდა გამოიყენოთ ეს შინაარსი, რომ დააკმაყოფილოს როგორც მომხმარებლები, ასევე საძიებო სისტემები.
საკვანძო სიტყვების კვლევის ძალა მდგომარეობს იმაში, რომ უკეთ გაითვალისწინოთ თქვენი სამიზნე ბაზარი და როგორ ეძებენ ისინი თქვენს კონტენტს, სერვისებს ან პროდუქტებს.
საკვანძო სიტყვით გამოკვლევა გთავაზობთ ძიების სპეციფიკურ მონაცემებს, რომლებიც დაგეხმარებათ პასუხის გაცემაზე, როგორიცაა:
- რას ეძებს ხალხი?
- რამდენი ადამიანის ეძებს მას?
- რა ფორმატში სურთ ეს ინფორმაცია?
მას შემდეგ რაც აღმოაჩენთ, თუ როგორ ეძებს თქვენი სამიზნე აუდიტორია თქვენს შინაარსს, დაიწყებთ სტრატეგიული SEO ს მთელი ახალი სამყაროს აღმოჩენას!
საკვანძო სიტყვების კვლევის წინ დასვით კითხვები
სანამ ბიზნესს საძიებო სისტემის ოპტიმიზაციის გზით დაეხმარებით, პირველ რიგში უნდა გესმოდეთ ვინ არიან ისინი, ვინ არიან მათი მომხმარებლები და რა არის მათი მიზნები.
ძალიან ბევრი ადამიანი გვერდს უვლის მნიშვნელოვან დაგეგმვას, რადგან საკვანძო სიტყვების კვლევას დრო სჭირდება და რატომ უნდა დახარჯო დრო, როდესაც უკვე იცი, რისთვის გსურთ რანკირება?
პასუხი არის ის, რომ რისთვისაც გსურთ რანკირება და რა სურს თქვენი აუდიტორიის წარმომადგენლებს, ხშირად ორი განსხვავებული რამ არის.
თქვენს აუდიტორიაზე ყურადღების გამახვილება და შემდეგ საკვანძო სიტყვების მონაცემების გამოყენება იქნება ბევრად უფრო წარმატებული კამპანიისთვის, ვიდრე თვითნებურ საკვანძო სიტყვებზე ფოკუსირება.
ეს არის მაგალითი: ლიკას & ლუკას ვეგანური, უგლუტეინო ნაყინის მაღაზია. ლუკამ შეიტყო SEO-ს შესახებ და სურს გააუმჯობესოს საიტი და გაიგოს თუ როგორ და რამდენად ხშირად ჩანან ისინი ორგანული ძიების შედეგებში.
იმისათვის, რომ ლუკამ სეო ოპტიმიზაცია გაუკეთოს საიტს, ჯერ უნდა გაიგოს ცოტა მეტი ინფორმაცია მათი მომხმარებლების შესახებ:
- რა სახის ნაყინს, დესერტებს, საჭმლის და ა.შ. ეძებენ ადამიანები?
- ვინ ეძებს ამ ტერმინებს?
- როდის ეძებენ ადამიანები ნაყინს, საჭმელს, დესერტებს და ა.შ.
- არსებობს სეზონური ტენდენციები მთელი წლის განმავლობაში?
- როგორ ეძებენ ადამიანები ნაყინს?
- რა სიტყვებს იყენებენ ისინი?
- რა კითხვებს სვამენ ისინი?
- უფრო მეტი ძიება ხორციელდება თუ არა მობილური მოწყობილობებით?
- რატომ ეძებს ხალხი ნაყინს?
- სად მდებარეობენ პოტენციური მომხმარებლები – ადგილობრივად, ეროვნულად თუ საერთაშორისო მასშტაბით?
და ბოლოს – როგორ უნდა შექმნან ნაყინის შესახებ საუკეთესო კონტენტი? ამ კითხვების დასმა არის მნიშვნელოვანი დაგეგმვის ნაბიჯი, რომელიც გაუძღვება თქვენი საკვანძო სიტყვების კვლევას და დაგეხმარებათ უკეთესი შინაარსის დამზადებაში.
რა ტერმინებს ეძებენ ადამიანები?
შეიძლება გქონდეთ იმის აღწერის საშუალება რასაც აკეთებთ, მაგრამ როგორ ეძებს თქვენი აუდიტორია თქვენს მიერ მოწოდებულ პროდუქტს, მომსახურებას ან ინფორმაციას?
ამ კითხვაზე პასუხის გაცემა საკვანძო სიტყვის კვლევის პროცესში გადამწყვეტი მნიშვნელოვანი ნაბიჯია.
საკვანძო სიტყვების აღმოჩენა
თქვენ ალბათ გაქვთ რამდენიმე საკვანძო სიტყვა, რომლითაც გსურთ რანკირება. ეს იქნება თქვენი პროდუქციის, სერვისების ან სხვა ვებ-გვერდის თემები, რომლებიც თქვენი ვებ-გვერდის მისამართებს წარმოადგენს და ისინი თქვენი კვლევისთვის შესანიშნავი საკვანძო სიტყვებია, ასე რომ დაიწყეთ აქედან!
თქვენ შეგიძლიათ შეიტანოთ ეს საკვანძო სიტყვები საკვანძო სიტყვის კვლევის ინსტრუმენტში, რათა იპოვოთ საშუალო ყოველთვიური ძებნის მოცულობა და მსგავსი საკვანძო სიტყვები.
შემდეგ განყოფილებაში ჩვენ უფრო სიღრმისეულად მოვიძიებთ, მაგრამ აღმოჩენის ფაზის განმავლობაში ეს დაგეხმარებათ დაგეხმაროთ იმის განსაზღვრაში, თუ რომელი საკვანძო სიტყვებია ყველაზე პოპულარული მაძიებელთა შორის.
მას შემდეგ, რაც თქვენს საკვანძო სიტყვებს შეიყვანთ საკვანძო სიტყვის კვლევის ინსტრუმენტში, აღმოაჩენთ სხვა საკვანძო სიტყვებსაც, საერთო კითხვებს და თემებს თქვენი შინაარსისთვის, რომლებიც შეიძლება სხვაგვარად გამოტოვოთ.
მოდით გამოვიყენოთ ფლორისტის მაგალითი, რომელიც ქორწილებში არის სპეციალიზირებული.
“საქორწილო” და “ფლორისტი” საკვანძო სიტყვის კვლევის ინსტრუმენტად ჩასაწერად, შეგიძლიათ იპოვოთ ძალიან რელევანტური, ძალიან ბევრი მოძებნილი მსგავსი ტერმინები, როგორიცაა:
- საქორწილო თაიგულები
- საქორწილო ყვავილები
- საქორწილო ყვავილების მაღაზია
თქვენი შინაარსის შესაბამისი საკვანძო სიტყვების აღმოჩენის პროცესში, ალბათ შეამჩნევთ, რომ ამ საკვანძო სიტყვების ძებნის მოცულობა მნიშვნელოვნად განსხვავდება.
მიუხედავად იმისა, რომ თქვენ ნამდვილად გსურთ დაათარგეთოთ ისეთი ტერმინები, რომლებსაც ეძებს თქვენი აუდიტორია, ზოგიერთ შემთხვევაში, შესაძლოა უფრო ხელსაყრელი იყოს მიზნობრივი ტერმინები უფრო დაბალი ძალის გამოყენებით, რადგან ისინი ბევრად ნაკლებად კონკურენციას ასრულებენ.
იმის გამო, რომ მაღალი და დაბალი კონკურენციის მქონე საკვანძო სიტყვები ხელსაყრელი იქნება თქვენი ვებ-გვერდისთვის, ძებნის მოცულობის შესახებ მეტი ინფორმაციის გაგება დაგეხმარებათ პრიორიტეტების დასადგენად საკვანძო სიტყვებში და აირჩიოთ ის, რაც თქვენს ვებგვერდს ყველაზე დიდ სტრატეგიულ უპირატესობას მისცემს.
დივერსიფიკაცია!
მნიშვნელოვანია აღინიშნოს, რომ მთლიანი ვებსაიტები არ რანკირდება საკვანძო სიტყვებზე და გვერდები კი რანკირდება.
ჩვენ ხშირად ვხედავთ დიდი ბრენდების გვერდების საწყისი გვერდის რეიტინგს მრავალი საკვანძო სიტყვისთვის, მაგრამ საიტების უმეტესობისთვის ეს ასე არ ხდება.
ბევრი ვებ-გვერდი იღებს უფრო მეტ ორგანულ ტრეფიკს გვერდის გარდა, სხვა გვერდებზე, სწორედ ამიტომ არის ისეთი მნიშვნელოვანი თქვენი ვებ-გვერდების დივერსიფიკაცია, თითოეული მათგანის ცალსახად ღირებული საკვანძო სიტყვით ოპტიმიზაციით.
რამდენად ხშირად ეძებენ ამ ტერმინებს?
ძიების მოცულობის აღმოჩენა
რაც უფრო მაღალია მოცემული საკვანძო სიტყვის ან საკვანძო ფრაზის ძიების მოცულობა, მით უფრო მეტი შრომაა საჭირო უმაღლესი რანკირების მისაღწევად.
ამას ხშირად უწოდებენ საკვანძო სირთულეს და ზოგჯერ მოიცავს SERP თვისებებს; მაგალითად, თუ SERP მრავალი მახასიათებელი (მაგალითად, ნაჩვენებია სნიპეტები, ცოდნის გრაფიკი, კარუსელები და ა.შ.) საკვანძო სიტყვის შედეგების გვერდს წარმოადგენს, სიძნელე გაიზრდება.
დიდი ბრენდები ხშირად იკავებენ ტოპ 10 შედეგს მაღალი მოცულობის საკვანძო სიტყვებისთვის, ასე რომ, თუ თქვენ ინტერნეტში მხოლოდ დამწყები ხართ და იმავე საკვანძო სიტყვებით მიდიხართ, რანკირების მიღწევისთვის წარმატებული ბრძოლა შეიძლება წლობით დაგჭირდეთ.
კარგი იქნებოდა # 1-ის რანკში გასვლა საკვანძო სიტყვით “ფეხსაცმელი”.
მშვენიერია საკვანძო სიტყვებთან გამკლავება, რომელთაც თვეში აქვთ 50,000 ძებნა, ან თუნდაც თვეში 5000 ჩხრეკა, მაგრამ სინამდვილეში, ეს პოპულარული საძიებო ტერმინები მხოლოდ ინტერნეტში შესრულებული ყველა ძიების ნაწილს შეადგენს.
სინამდვილეში, საკვანძო სიტყვები, რომელთაც საკმაოდ დიდი მოცულობის ძებნა აქვთ, შეიძლება მიუთითებდნენ ორაზროვან ზრახვებზეც, რაც ამ ტერმინების მიზნის შემთხვევაში, თქვენ შეგიძლიათ თქვენს საიტზე ვიზიტორების მოზიდვის რისკის ქვეშ აღმოჩნდეთ, რომელთა მიზნები არ შეესაბამება თქვენს გვერდის შინაარსს.
სურს მაძიებელს იცოდეს პიცის კვების მნიშვნელობა? ან პიცა შეუკვეთე? გაინტერესებთ იპოვოთ რესტორანი მიტანის სერვისით? Google არ იცის, ამიტომ ისინი გთავაზობენ ამ მახასიათებლებს, რომ დაგეხმაროთ დახვეწაში. ”პიცის” დათარგეთება ნიშნავს, რომ თქვენ ალბათ ძალიან ფართო ქსელს ქმნით.
თუ ეძებთ “პიცას”, Google ფიქრობს, რომ შესაძლოა თქვენ ხართ დაინტერესებული “ყველი”. ეს არასწორია …
თქვენი განზრახვა იყო გეპოვათ პიცის ადგილი ლანჩისთვის? SERP ფუნქცია “აღმოაჩინე მეტი ადგილები” მოიცავს ამ საკითხს.
არ შეაფასოთ ეს ნაკლებად პოპულარული სიტყვები. გრძელი საკვანძო სიტყვები, უფრო დაბალი ძებნის მოცულობით, ხშირად უკეთესად გარდაიქმნება, რადგან მაძიებლებს უფრო სპეციფიკური და მიზანმიმართული აქვთ მათი ძებნა.
მაგალითად, ადამიანი, რომელიც ეძებს “ფეხსაცმელს”, ალბათ მხოლოდ ათვალიერებს.
მეორე მხრივ, თუ ვინმეს ეძებს “საუკეთესო ფასის წითელი ქალების ზომა 7 სპორტული ფეხსაცმელი” პრაქტიკულად არ აქვთ თავისი საფულე!
SEO ოქროს კითხვები!
იმის გარკვევა, თუ რა კითხვებს სვამენ ადამიანები თქვენს სივრცეში – დაამატეთ კითხვა-პასუხის გვერდი FAQ ფეიჯი და თქვენ ამით შეგიძლიათ წარმოქმნათ წარმოუდგენელი ორგანული ტრაფიკი თქვენი ვებ-გვერდისთვის.
სტრატეგიის მიღება ძიების შედეგებით
ახლა, როდესაც თქვენ მოძებნეთ თქვენი საიტის შესაბამისი საძიებო ტერმინები და მათი შესაბამისი ძებნის მოცულობა, შეგიძლიათ კიდევ უფრო სტრატეგიულად გაეცნოთ თქვენს კონკურენტებს და გაერკვიოთ, თუ როგორ შეიძლება განსხვავდებოდეს ძიებები სეზონის ან ადგილმდებარეობის მიხედვით.
კონკურენტების საკვანძო სიტყვები
თქვენ ალბათ შეადგენთ უამრავ საკვანძო სიტყვას. კარგი იდეა იქნებოდა პრიორიტეტული გაგეხადათ მაღალი მოცულობის საკვანძო სიტყვები, რომლებსაც ახლა თქვენი კონკურენტები არ აფასებენ.
გარდა ამისა, თქვენ ასევე შეგიძლიათ ნახოთ თქვენი ჩამონათვალიდან რომელი საკვანძო სიტყვებია თქვენი კონკურენტების მიერ უკვე რანკირებული და პრიორიტეტს უკეთებს მათ.
პირველი რიგში შესანიშნავია, როდესაც გსურთ ისარგებლოთ თქვენი კონკურენტების გამოტოვებული საკვანძო სიტყვების შესაძლებლობებით, ხოლო ეს უკანასკნელი აგრესიული სტრატეგიაა, რომელიც ადგენს კონკურენციას საკვანძო სიტყვებზე, რომლებსაც თქვენი კონკურენტები უკვე კარგად ასრულებენ.
საკვანძო სიტყვები სეზონის მიხედვით
სეზონური ტენდენციების შესახებ ცოდნა შეიძლება ხელსაყრელი იყოს შინაარსის სტრატეგიის შემუშავებაში.
მაგალითად, თუ იცით, რომ „საშობაო ყუთი“ უფრო გავრცელებული ხდება ინგლისში ოქტომბრიდან დეკემბრის ჩათვლით, შეგიძლიათ კონტენტი წინასწარ მოამზადოთ ამ თვეებისთვის და ამ თვეების განმავლობაში დიდი ძალისხმევა მოახდინოთ.
საკვანძო სიტყვები რეგიონის მიხედვით
თქვენ შეგიძლიათ უფრო სტრატეგიულად მიუთითოთ კონკრეტული ადგილმდებარეობა თქვენი საკვანძო სიტყვის კვლევის შესამცირებლად კონკრეტულ ქალაქებში, ქვეყნებში ან Google Keyword Planner-ში, ან შეაფასეთ Google Trends ის მიმართ „რეგიონის მიხედვით ინტერესი“.
გეო-სპეციფიკური გამოკვლევა დაგეხმარებათ თქვენი შინაარსი უფრო აქტუალური გახდეს თქვენი მიზნობრივი აუდიტორიისთვის. მაგალითად, შეიძლება გაითვალისწინოთ, რომ ტეხასის შტატში დიდი სატვირთო მანქანის მისაბმელი “დიდი გაყალბება”, ხოლო ნიუ იორკში “ტრაქტორის მისაბმელი” სასურველი ტერმინოლოგიაა.
რომელი ფორმატი ჯდება საუკეთესოდ მაძიებლის განზრახვაში?
მე-2-ე თავში გავიგეთ SERP თვისებების შესახებ. ეს ფონი დაგვეხმარება იმის გაგებაში, თუ როგორ უნდათ მაძიებლებს ინფორმაციის მოხმარება კონკრეტული საკვანძო სიტყვისთვის საუკეთესო პიცის ცომის რეცეპტი.
ფორმა, რომლის მიხედვითაც Google ირჩევს ძიების შედეგების ჩვენებას, დამოკიდებულია განზრახვაზე და ყველა მოთხოვნა არის უნიკალური.
Google აღწერს ამ მიზნებს ხარისხის შეფასების სახელმძღვანელო მითითებებში, როგორც ან “ვიცი” (მოიძიეთ ინფორმაცია), “გააკეთეთ” (მიზნის შესრულება), “ვებსაიტზე” (იპოვნეთ კონკრეტული ვებგვერდი) ან “პირადად ვიზიტი” (ეწვიეთ ადგილობრივ ბიზნესს).
მიუხედავად იმისა, რომ არსებობს ათასობით შესაძლო ძებნის ტიპი, მოდით უფრო ახლოს განვიხილოთ განზრახვის ხუთი ძირითადი კატეგორია:
1.ინფორმაციული შეკითხვები: მაძიებელს სჭირდება ინფორმაცია, მაგალითად, ჯგუფის სახელი ან Empire State შენობის სიმაღლე.
- სანავიგაციო მოთხოვნები: მაძიებელს სურს ინტერნეტში კონკრეტულ ადგილზე წასვლა, მაგალითად Facebook ან NFL საწყის გვერდზე.
- საქმიანი შეკითხვები: მაძიებელს სურს რაღაცის გაკეთება, მაგალითად თვითმფრინავის ბილეთის ყიდვა ან სიმღერის მოსმენა.
- კომერციული გამოკვლევა: მაძიებელს სურს შეადაროს პროდუქტები და იპოვოს საუკეთესო მათი კონკრეტული საჭიროებისთვის.
- ადგილობრივი შეკითხვები: მაძიებელს სურს იპოვოს რაღაც ადგილობრივად, როგორიცაა მიმდებარე ყავის მაღაზია, ექიმი, ან მუსიკის მოსასმენი ადგილი.
საკვანძო სიტყვის კვლევის მნიშვნელოვანი ეტაპია SERP ლანდშაფტის გამოკითხვა იმ საკვანძო სიტყვისთვის, რომლის მიზანია მიზნობრივი მიზნის მისაღწევად, საძიებო განზრახვის უკეთესი მაჩვენებლის მისაღებად.
Google-მა მჭიდროდ შეაფასა ტრილიონობით ძებნის ქცევის მცდელობა, რათა მიეწოდებინა მისთვის სასურველი შინაარსი თითოეული კონკრეტული საკვანძო ძებნისთვის.
მოიძიეთ “კაბების” ძებნა, მაგალითად:
სავაჭრო კარუსელის საშუალებით შეგიძლიათ დაადგინოთ, რომ Google-მა დაადგინა, რომ ბევრი ადამიანი, ვინც ეძებს “კაბებს”, სურს შეიძინოს კაბები ინტერნეტით.
ამ საკვანძო სიტყვისთვის ასევე არსებობს ადგილობრივი პაკეტის ფუნქცია, რაც მიუთითებს Google-ის სურვილს დაეხმაროს მაძიებლებს, რომლებიც შეიძლება ეძებენ ადგილობრივ საცალო მოვაჭრეებს.
თუ მოთხოვნა ორაზროვანია, Google ასევე ზოგჯერ მოიცავს „დახვეწის“ მახასიათებელს, რათა შემსწავლელებს დაეხმარონ განსაზღვრონ რას ეძებენ შემდგომში. ამით, საძიებო სისტემას შეუძლია მიაწოდოს შედეგები, რაც უკეთესად ეხმარება მაძიებელს დავალების შესრულებაში.
Google-ს აქვს შედეგების ფართო სპექტრი, რომლის საშუალებითაც შეგიძლიათ გამოიყენოთ დამოკიდებული მოთხოვნის შესაბამისად, ასე რომ, თუ თქვენ აპირებთ საკვანძო სიტყვის მიზნობრივ გამოყენებას, გადახედეთ SERP-ს, რომ გაითვალისწინოთ რა ტიპის შინაარსის შექმნა გსურთ.
საკვანძო სიტყვის მნიშვნელობის განსაზღვრის ინსტრუმენტები
რა ღირებულებას დაამატებს საკვანძო სიტყვა თქვენს ვებსაიტზე? ეს საშუალებები დაგეხმარებათ ამ კითხვაზე პასუხის გასაცემად, ამიტომ მათი დახმარებით შეძლებთ დამატებებს თქვენს საკვანძო სიტყვების კვლევის არსენალში:
Moz Keyword Explorer – შეიყვანეთ საკვანძო სიტყვა Keyword Explorer-ში და მიიღეთ ინფორმაცია, როგორიცაა ყოველთვიური ძებნის მოცულობა და SERP მახასიათებლები (როგორიცაა ადგილობრივი პაკეტები ან გამორჩეული სნიპეტები), რომლებიც ამ ტერმინზე რანკირდებიან.
ინსტრუმენტი ექსტრაქტს გაუკეთებს ზუსტი ძიების მოცულობის მონაცემებს ცოცხალი clickstream მონაცემების გამოყენებით.
გაიგეთ მეტი, თუ როგორ ვაწარმოებთ ჩვენი საკვანძო სიტყვების მონაცემებს, შეამოწმეთ საკვანძო სიტყვა Announcing Keyword Explorer-ში.
ბონუსი! Keyword Explorer-ის “სირთულის” ქულა ასევე დაგეხმარებათ შეამციროთ თქვენი საკვანძო სიტყვების ფრაზები იმ ფრაზების მიმართ, რომელთა შეფასებისას საუკეთესო დარტყმა გაქვთ.
რაც უფრო მაღალია საკვანძო სიტყვის ქულა, მით უფრო რთული იქნება ამ ტერმინის რანკირება. მეტი ინფორმაცია საკვანძო სიტყვის სირთულის შესახებ.
Google Keyword Planner – Google AdWords Keyword Planner ისტორიულად იყო ყველაზე გავრცელებული საწყისი წერტილი SEO საკვანძო სიტყვების კვლევისთვის.
ამასთან, საკვანძო სიტყვების შემქმნელს არ ზღუდავს ძიების მოცულობის მონაცემების საკვანძო სიტყვების გაერთიანებით, დიდი ზომის დიაპაზონის შესაქმნელად. მეტი ინფორმაციის მისაღებად შეამოწმეთ Google Keyword Planner-ის საიდუმლოებები.
Google Trends – Google-ის საკვანძო სიტყვების ტენდენციის ინსტრუმენტი შესანიშნავია სეზონური საკვანძო რყევების დასადგენად. მაგალითად, „მხიარული ჰელოუინის კოსტუმების იდეები“ პიკს მიაღწევს ჰელოუინის წინა კვირამდე.
AnswerThePublic – ეს უფასო ინსტრუმენტი პოპულაციურად ეძებს კითხვებს კონკრეტული საკვანძო სიტყვის გარშემო.
SpyFu Keyword Research Tool – გთავაზობთ რამდენიმე რეალურად ზუსტი საკვანძო სიტყვის მონაცემს.
ახლა თქვენ იცით, თუ როგორ უნდა გაარკვიოთ რას ეძებს თქვენი სამიზნე აუდიტორია და რამდენად ხშირად, დროა გადავიდეთ შემდეგ ეტაპზე: გვერდების დამზადება ისე, რომ მომხმარებლებს შეუყვარდეთ და საძიებო სისტემებს შეუძლოთ გაგება.On-site ოპტიმიზაცია!