რა არის SEO

როგორ მუშაობს საძიებო სისტემები – SEO 

როგორც პირველ სტატიაში  რა არის  SEO ავღნიშნეთ, საძიებო სისტემები – პასუხობენ იმ კითხვებს რასაც Google ში ეძებთ, შინაარსის მოსაძებნად, გასაგებად და დასაორგანიზებლად, საძიებო სისტემები გთავაზობენ ყველაზე შესაფერის რელევანტურ შედეგებს თქვენს მიერ დასმულ კითხვებზე.

 

იმისათვის, რომ ვებ საიტი აღმოჩნდეს ძიების შედეგებში SERP (Search Engine Result Page) ძიების რეზულტატების გვერდზე, პირველ რიგში ხილვადი უნდა იყოს საძიებო სისტემებისთვის.

როგორ მუშაობს საძიებო სისტემა?

საძიებო სისტემას 3 ძირითადი ფუნქცია:

      1. რენდერინგი  – მოიძიოს ინტერნეტში კონტენტი

        1. ინდექსირება – შეინახოს და დააორგანიზოს კონტენტი რომელიც ნაპოვნია სკანირების პროცესში. როდესაც გვერდი ინდექსირებულია, ის გამოისახება როგორც შედეგი შესაბამისი შეკითხვების შედეგად.

          1. რანკირება – წარმოადგინეთ კონტენტის ნაწილები, რომლებიც ყველაზე მეტად პასუხობენ შეკითხვებს, რაც გულისხმობს იმას, რომ შედეგები დალაგებულია ყველაზე რეველანტურიდან – ნაკლებად რელევანტურ შედეგამდე. 
         

        რა არის საძიებო სისტემის სკანირება?

        Საძიებო სისტემის სკანირება არის აღმოჩენის პროცესი, რომლის დროსაც საძიებო სისტემები აგზავნიან რობოტების გუნდს (ცნობილია როგორც crawler მცოცავი ან ობობები) რომ იპოვონ  ახალი და განახლებული კონტენტი. 

        შინაარსი შეიძლება განსხვავდებოდეს – ეს შეიძლება იყოს ვებგვერდი, სურათი, ვიდეო, PDF და ა.შ. – მაგრამ ფორმატის მიუხედავად, შინაარსი აღმოჩენილია ბმულებით.

         

        Googlebot მოქმედებას იწყებს რამდენიმე ვებ-გვერდის არჩევით, შემდეგ კი მიჰყვება ამ ვებგვერდებზე განთავსებულ ბმულებს ახალი მისამართების მოსაძებნად.

         

        სკანერს შეუძლია იპოვოს ახალი კონტენტი და დაამატოს ინდექსში სახელწოდებით “Caffeine” – აღმოჩენილი URL- ების დიდი მონაცემთა ბაზა – მოგვიანებით მიიღება, როდესაც მაძიებელი ეძებს ინფორმაციას, რომ ამ URL- ზე განთავსებული შინაარსი კარგია. 

         

        რა არის საძიებო სისტემის ინდექსი?

        საძიებო სისტემები ამუშავებენ და ინახავენ ინფორმაციას, რომელსაც ისინი პოულობენ ინდექსში, უზარმაზარი ბაზა მთლიანი კონტენტის, რომელიც მათ აღმოაჩინეს და რომელიც მათი აზრით საკმარისად კარგია მძებნელისთვის.

         

        საძიებო სისტემის რანკინგი

        როდესაც ადამიანი ანხორციელებს ძიებას, საძიებო სისტემები აფიქსირებენ თავიანთ ინდექსს ყველაზე  რელევანტურ  შინაარსზე და შემდეგ უკვეთავს ამ კონტენტს იმ იმედით, რომ მაძიებლის მოთხოვნა დაკმაყოფილდება. 

         

        ძიების შედეგების ამ შეკვეთის შესაბამისობა ცნობილია, როგორც რანკინგი. ზოგადად, შეიძლება ითქვას, რომ რაც უფრო მაღალია საიტის რეიტინგი, მით უფრო აქტუალურია საძიებო სისტემა, რომ საიტი შეესაბამება მოთხოვნას.

         

        შესაძლებელია, სკანირების დაბლოკვა თქვენი საიტის ნაწილის ან მთელი საიტისგან, ან დაავალეთ საძიებო სისტემებს, რომ თავიდან აიცილონ გარკვეული გვერდების თავის ინდექსში შენახვა.

         

        მიუხედავად იმისა, რომ ამის გაკეთების მიზეზი შეიძლება იყოს, თუ გსრუთ თქვენი კონტენტი იყოს მოიძებნოს მაძიებლის მიერ, პირველ რიგში უნდა დარწმუნდეთ რომ ის ხელმისაწვდომია სკანირებისთვის და ინდექსურია. წინააღმდეგ შემთხვევაში, ის ისეთივე კარგია, როგორც უჩინარი.

         

        SEO ში ყველა საძიებო სისტემა არ არის თანაბარი

        ბევრი დამწყები ინტერესდება კონკრეტული ინდივიდუალური საძიებო სისტემების მნიშვნელობის შედარებით. 

         

        ადამიანების უმეტესობამ იცის, რომ Google-ს აქვს ყველაზე დიდი საბაზრო წილი, მაგრამ რამდენად მნიშვნელოვანია Bing-ის, Yahoo-ს და სხვებისთვის ოპტიმიზაცია?

         

        სიმართლე ისაა, რომ 30-ზე მეტი ძირითადი საძიებო სისტემის არსებობის მიუხედავად, SEO-ს საზოგადოება ნამდვილად მხოლოდ Google-ს აქცევს ყურადღებას. 

         

        რატომ? მოკლე პასუხი არის ის, რომ Google არის ის ადგილი, სადაც ადამიანების უმრავლესობა ეძებს. 

         

        თუ ჩვენ ჩავთვლით Google Images-ს, Google Maps-ს და YouTube-ს (Google-ის საკუთრება), 90% -ზე მეტი ძიება ხდება Google-ში  – ეს დაახლოებით არის 20-ჯერ მეტი, ვიდრე Bing და Yahoo-ში ძიება ერთად. 

         

        Crawling –  შეუძლიათ თუ არა საძიებო სისტემებს იპოვონ თქვენი გვერდები?

        როგორც ახლახან შეიტყვეთ, SERP-ში გამოჩენის წინაპირობაა თქვენი საიტის სკანირება და ინდექსირება. თუ თქვენ უკვე გაქვთ ვებ-გვერდი, კარგი იდეა იქნება დაიწყოთ იმის ნახვით, თუ რამდენი თქვენი გვერდია ინდექსში.

         

        ეს გარკვეულ შეხედულებებს მოგცემთ იმის შესახებ, ახდენს თუ არა  Google ყველა იმ გვერდის სკანირებას და პოვნას რომლის ნახვაც თქვენ გინდათ და იმ გვერდებს, რომლის ნახვაც არ გსურთ.  

         

        ერთი გზა რომ შეამოწმოთ თქვენი ინდექსირებული გვერდები არის “საიტი: yourdomain.com”, მოწინავე საძიებო ოპერატორი. გადადით Google-ზე და ჩაწერეთ “საიტი: yourdomain.com” საძიებო ზოლში.

         

        ეს დაუბრუნებს იმ შედეგებს, რომლებიც Google-ს აქვს თავის ინდექსში მითითებული საიტისთვის: 

         

        Google- ის ჩვენების შედეგების რაოდენობა  არ არის ზუსტი, მაგრამ ეს გვაწვდის მყარ აზრს, თუ რომელი გვერდებია ინდექსირებული თქვენს საიტზე და როგორ გამოიყურება ისინი ამჟამად ძიების შედეგებში.

         

        უფრო ზუსტი შედეგისთვის, Google Search Console– ში გამოიყენეთ ინდექსის Coverage report. შეგიძლიათ დარეგისტრირდეთ უფასოდ Google Search Console ანგარიშით, თუ არ ხართ დარეგისტრირებულები.

         

        ამ ხელსაწყოს საშუალებით თქვენ შეგიძლიათ განათავსოთ საიტის რუქა თქვენი საიტისთვის და დააკვირდეთ რამდენი წარდგენილი გვერდი დაემატა Google-ის ინდექსს, სხვა საკითხებთან ერთად.

         

        თუ თქვენ ვერ ნახეთ თქვენი თავი სადმე ძიების შედეგებში, არსებობს რამდენიმე შესაძლო მიზეზი:

         

        • თქვენი საიტი არის ახალი და ჯერ არ არის დარაანკერებული
        • თქვენს საიტი არ არის დაკავშირებული რაიმე გარე ვებგვერდთან
        • თქვენი საიტის ნავიგაცია პრობლემას უქმნის რობოტს რომ ეფექტურად მოახდინოს სკანირება
        • თქვენს საიტზე მოიცავს რამდენიმე ძირითად კოდს, სახელწოდებით crawler დირექტივები, რომლებიც ბლოკავენ საძიებო სისტემებს
        • თქვენი საიტი ჯარიმდება Google-ის მიერ სპამ ტაქტიკის გამო.
         

        შეატყობინეთ საძიებო სისტემებს, თუ როგორ უნდა დაასკანერონ თქვენი საიტი

        თუ გამოიყენეთ Google საძიებო კონსოლი ან “საიტი: domain.com” მოწინავე საძიებო ოპერატორი და დაადგინეთ, რომ თქვენს ზოგიერთ მნიშვნელოვან გვერდს არ აქვს ინდექსი ან / და ზოგიერთი თქვენი უმნიშვნელო გვერდი შეცდომით ინდექსირებულია.

         

         არსებობს რამდენიმე ოპტიმიზაცია, რომელიც შეგიძლიათ განახორციელოთ Googlebot-ის უკეთესად წარმართვისთვის, რომ მოხდეს თქვენი ვებ კონტენტის სკანირება 

         

        ადამიანთა უმეტესობა ფიქრობს იმაზე, რომ Google-ს შეუძლია მათი მნიშვნელოვანი გვერდების პოვნა, მაგრამ არ უნდა დაივიწყოთ, რომ სავარაუდოდ არსებობს გვერდები, რომელთა მოძებნა Googlebot-ით არ გსურთ.

         

        ეს შეიძლება შეიცავდეს ისეთ საკითხებს, როგორიცაა ძველი URL-ები, რომლებსაც აქვთ თხელი შინაარსი, დუბლიკატური მისამართები (მაგალითად, ელექტრონული კომერციის დალაგების და ფილტრის პარამეტრები), სპეციალური პრომო კოდის გვერდები ან სატესტო გვერდები და ა.შ. 

         

        იმისათვის, რომ Googlebot გაუშვათ თქვენი საიტის გარკვეული გვერდებიდან და სექციებიდან, გამოიყენოთ robots.txt.

        robots.txt

        Robots.txt ფაილები განთავსებულია სერვერზე (მაგ. Yourdomain.com/robots.txt) და თქვენ სთავაზობთ მას თუ საიტის რომელი ნაწილი შეუძლია დაასკანეროს და რომელი არა.  

         

        ასევე უკონტროლოთ სიჩქარე, რომლის საშუალებითაც ისინი იჭრებიან თქვენს საიტზე სპეციფიკური robots.txt დირექტივების საშუალებით.

         

        როგორ ექცევა Googlebot robots.txt ფაილებს

         

        • თუ Googlebot ვერ პოულობს საიტის robots.txt ფაილს, ის განაგრძობს საიტის სკანირებას
        • თუ Googlebot პოულობს robots.txt ფაილს საიტისთვის, ის ჩვეულებრივ შეასრულებს მოთხოვნას და გააგრძელებს საიტის სკანირებას
        • თუ Googlebot აღმოაჩენს შეცდომას  საიტის robots.txt ფაილზე წვდომისას და ვერ განსაზღვრავს, არსებობს თუ არა , ის საიტს არ დაასკანირებს
         

        ოპტიმიზაცია სკანირების ბიუჯეტისთვის

        სკანირების ბიუჯეტი არის URL-ების საშუალო რიცხვი, რომელსაც Googlebot დაასკანერებს თქვენი საიტის დატოვებამდე, ამიტომ სკანირების ბიუჯეტის გაუმჯობესება ოპტიმიზირებულია იმისთვის, რომ დავრწმუნდეთ, რომ  Googlebot არ ხარჯავს დროს თქვენი უმნიშვნელო გვერდების საშუალებით და უთმობს დროს თქვენი მნიშვნელოვანი გვერდების სკანირებას.

         

        Crawl-ის ბიუჯეტი ყველაზე მნიშვნელოვანია დიდ საიტებზე, რომელსაც ათიათასობით URL აქვს, მაგრამ არასდროს არ არის ცუდი იდეა, რომ მოხდეს სკანირების დაბლოკვა იმ კონტენტის წვდომაზე, რომელიც ჩვენ არ გვაინტერესებს. 

         

        უბრალოდ დარწმუნდით, რომ არ დაბლოკავთ სკანირების წვდომას იმ გვერდებზე, რომლებზეც დაამატეთ სხვა დირექტივები, მაგალითად, კანონიკური ან noindex ტეგები. თუ Googlebot დაბლოკილია რომელიმე გვერდიდან, ვერ შეძლებს ინსტრუქციების ნახვას ამ გვერდზე.

         

        ყველა ვებ რობოტი არ მიჰყვება robots.txt-ს. ცუდი განზრახვის მქონე პირები (მაგ., ელ.ფოსტის მისამართის scrapers) აშენებენ ბოტებს, რომლებიც არ იცავენ პროტოკოლს.

         

        სინამდვილეში, ზოგიერთი ცუდი მსახიობი იყენებს robots.txt ფაილებს იმის დასადგენად, რომ მოძებნონ თუ სად გაქვთ განთავსებული თქვენი პირადი კონტენტი.

         

        უმჯობესია გამოიყენოთ NoIndex ამ გვერდებზე და დამალოთ ისინი შესვლის ფორმის მიღმა, ვიდრე robots.txt ფაილში ჩასმა.

         

        ამის შესახებ დამატებითი ინფორმაცია შეგიძლიათ წაიკითხოთ ჩვენი სასწავლო ცენტრის robots.txt ნაწილში.

         

        URL პარამეტრების განსაზღვრა GSC- ში

        ზოგი საიტი (ყველაზე ხშირად ელექტრონული კომერციის) ერთსა და იმავე კონტენტს სხვადასხვა მრავალ URL- ზე აყენებს, გარკვეული პარამეტრების მისამართებზე დამატებით.

         

        თუ ოდესმე გიშოპინგიათ ინტერნეტში, თქვენ აუცილებლად შეამცირებდით ძებნას ფილტრების საშუალებით. მაგალითად, თქვენ შეგიძლიათ მოძებნოთ “ფეხსაცმელი” ამაზონზე, შემდეგ კი დაავიწოვოთ ძებნა ფილტრის საშუალებით: ზომა, ფერი და სტილი.

         

        ყოველ ჯერზე შესვლისას, URL ოდნავ იცვლება:

         

        https://www.example.com/products/women/dresses/green.html
        https://www.example.com/products/women/category=dresses&color=green
        https://example.com/shopindex.php/product_id=32&highlight=green+dress&cat_id=1&sessionid=123$affid=43

         

        როგორ იგებს Google URL-ს რომელი ვერსია არის განკუთვნილი მაძიებლისთვის? Google საკმაოდ კარგ საქმეს ასრულებს კონკრეტული URL- ის განსაზღვრისას, მაგრამ თქვენ შეგიძლიათ გამოიყენოთ Google პარამეტრების ფუნქცია Google-ის საძიებო სისტემაში, რომ უთხრათ Google-ს ზუსტად, თუ როგორ გსურთ, რომ ისინი შესაბამისობაში იყვნენ თქვენს გვერდებზე.

         

        თუ თქვენ გამოიყენებთ ამ ფუნქციას, რომ უთხრათ Google-ბოტს, რომ არ დაუკავშიროს URL ____ პარამეტრით “, მაშინ თქვენ ითხოვთ ამ შინაარსის დამალვას google-ბოტისგან, რამაც შეიძლება გამოიწვიოს ამ გვერდების ძიების შედეგების წაშლა.

         

        ეს არის ის, რაც გსურთ იმ შემთხვევაში, თუ ის პარამეტრები შექმნიან დუბლიკატ  გვერდებს, მაგრამ იდეალური არ არის, თუ გინდათ რომ ამ გვერდების ინდექსირება მოხდეს.

         

        შეუძლია სკანირებას იპოვოს ყველა თქვენი მნიშვნელოვანი კონტენტი?

         

        ახლა, როდესაც თქვენ იცით რამდენიმე ტაქტიკა, რომლითაც საძიებო სისტემების სკანერები თავს აარიდებენ თქვენს უმნიშვნელო კონტენტს, მოდით გავეცნოთ იმ ოპტიმიზაციას, რომლის საშუალებითაც შეგიძლიათ Google-ს იპოვოს თქვენი მნიშვნელოვანი გვერდები.

         

        ზოგჯერ საძიებო სისტემას შეუძლია იპოვნოს თქვენი საიტის ნაწილები სკანირების საშუალებით, მაგრამ იმავე ან სხვა მიზეზის გამო,  გვერდები ან სექციები შეიძლება დაფიქსირდეს.

         

        მნიშვნელოვანია დარწმუნდეთ, რომ საძიებო სისტემებს შეუძლიათ აღმოაჩინონ თქვენთვის სასურველი ყველა შინაარსი, რომელიც გსურთ რომ დაინდექსირდეს და არა მხოლოდ თქვენი საწყისი გვერდი.

         

        კითხეთ საკუთარ თავს:  შეუძლია თუ არა ბოტს დაასკანეროს თქვენი საიტი შიგნით და არა მხოლოდ?

         

        იმალება თუ არა თქვენი კონტენტი ლოგინის ფორმის უკან? 

        თუ აუცილებლობას წარმოადგენს, რომ მომხმარებლები შევიდნენ სისტემაში, შეავსონ ფორმები ან უპასუხონ კვლევას გარკვეულ შინაარსზე წვდომამდე, საძიებო სისტემები ვერ ნახავენ იმ დაცულ გვერდებს. სკანერი ნამდვილად არ დააპირებს  მანდ შესვლას. 

         

        ეყრდნობით ძიების ფორმებს?

        რობოტებს არ შეუძლიათ ძებნის ფორმების გამოყენება. ზოგიერთს მიაჩნია, რომ თუ მათ საიტზე საძიებო ყუთს განათავსებენ, საძიებო სისტემებს შეეძლებათ იპოვონ ყველაფერი, რასაც მათი ვიზიტორები ეძებენ. 

         

        ტექსტი იმალება არა ტექსტური შინაარსის შიგნით?

        არა ტექსტური მედიის ფორმები (სურათები, ვიდეო, GIF და ა.შ.) არ უნდა იქნას გამოყენებული ტექსტის ასახვისთვის, რომლის წარდგენაც გსურთ. მიუხედავად იმისა, რომ საძიებო სისტემები უკეთესად აღიქვამენ სურათებს, არ არსებობს გარანტია, რომ ისინი შეძლებენ ამის წაკითხვას და გაგებას.

         

        ყოველთვის საუკეთესოა ტექსტის დამატება თქვენს ვებგვერდზე <HTML> მარკირებაში. 

         

        შეუძლიათ თუ არა საძიებო სისტემებს გაყვნენ თქვენი საიტის ნავიგაციას?

        ისევე, როგორც სკანერს სჭირდება თქვენი საიტის აღმოჩენა სხვა საიტების ბმულების საშუალებით, მას სჭირდება ბმულების ბილიკი თქვენს საიტზე, რომ მას გვერდიდან გვერდზე წარმართოს.

         

        თუ თქვენ გაქვთ გვერდი, რომლითაც გსურთ მოგძებნონ საძიებო სისტემებმა, მაგრამ ის სხვა გვერდებთან არ არის დაკავშირებული, ეს ისეთივე კარგია, როგორც უხილავი.

         

        ბევრი საიტი უშვებს კრიტიკულ შეცდომას ნავიგაციის სტრუქტურაში საძიებო სისტემებისთვის მიუწვდომელი გზებით, რაც ხელს უშლის ძიების შედეგებში ჩამოთვლის უნარს. 

         

        ჩვეულებრივი სანავიგაციო შეცდომები, რომლებმაც შეიძლება ხელი შეუწყოს crawlers-ს ყველა თქვენი საიტის ნახვისაგან:
        • მობილური ნავიგაცია, რომელიც აჩვენებს განსხვავებულ შედეგს, ვიდრე თქვენი დესკტოპის ნავიგაცია
        • ნებისმიერი ტიპის ნავიგაცია, სადაც მენიუს საგნები არ არის HTML– ში, მაგალითად JavaScript- ის საშუალებით ნავიგაცია. Google გახდა ბევრად უკეთესი ჯავასკრიპტის სკანირებისა და გაგების საკითხში, მაგრამ ის
        • მაინც არ არის იდეალური პროცესი. უფრო საიმედო გზაა Google-ის მიერ ნაპოვნი, გაგებული და ინდექსირებული ნივთის უზრუნველსაყოფად მისი HTML-ში განთავსება.
        • გარკვეული ტიპის ვიზიტორებისთვის უნიკალური ნავიგაციის პერსონალიზაცია ან ჩვენება, სხვებთან შედარებით, შეიძლება დამალული ჩანდეს საძიებო სისტემისთვის.
        • დაივიწყეთ თქვენი საიტის მთავარ გვერდის ბმული ნავიგაციის საშუალებით – გახსოვდეთ, რომ ბმულები არის გზა, რომლითაც სკანერები ახალ გვერდებზე მიდიან!
        • სწორედ ამიტომ მნიშვნელოვანია, რომ თქვენს საიტს ჰქონდეს მკაფიო ნავიგაცია და სასარგებლო URL ფოლდერების სტრუქტურა
         

        გაქვთ სუფთა ინფორმაციის არქიტექტურა?

        ინფორმაციის არქიტექტურა – ეს არის ორგანიზების პრაქტიკა და კონტენტის მარკირება ვებსაიტზე, ეფექტიანობის გასაზრდელად და ძიება მომხმარებლებისთვის. 

         

        საუკეთესო საინფორმაციო არქიტექტურა ინტუიციურია, რაც იმას ნიშნავს, რომ მომხმარებლებს არ უნდა იფიქრონ ძალიან ბევრი, რომ შემოვიდნენ თქვენს ვებგვერდზე ან იპოვონ რამე.

         

        იყენებთ საიტის რუქებს?

         

        საიტის რუკა ზუსტად ისაა, როგორც ის ჟღერს: თქვენს საიტზე არსებული URL- ების ჩამონათვალი, რომლებიც სკანერებს შეუძლიათ გამოიყენონ აღმოსაჩენად და თქვენი კონტენტის ინდექსისთვის. 

         

        Google-ის ყველაზე პრიორიტეტული გვერდების მოძიების ერთ-ერთი ყველაზე მარტივი გზაა ფაილის შექმნა, რომელიც აკმაყოფილებს Google-ს სტანდარტებს და წარუდგენს მას Google Search Console-ის საშუალებით. 

         

        მიუხედავად იმისა, რომ საიტის რუქის გაგზავნა არ ცვლის საიტის კარგი ნავიგაციის აუცილებლობას, მას ნამდვილად შეუძლია დაეხმაროს სკანერებს გაიარონ ყველა მნიშვნელოვან გვერდზე. 

         

        დარწმუნდით, რომ თქვენ  მხოლოდ ის  URL- ები შეიყვანეთ , რომლებზეც გსურთ ინდექსირება საძიებო სისტემით და დარწმუნდით, რომ მიეცით სკანერებს თანმიმდევრული მიმართულებები. 

         

        მაგალითად, არ შეიტანოთ URL თქვენს საიტის რუკაზე, თუ ეს URL დაბლოკილი გაქვთ robots.txt საშუალებით, ან შეიტანეთ URL-ები თქვენს საიტის რუკაზე, რომლებიც დუბლირებულია, ვიდრე სასურველი კანონიკური ვერსია (ჩვენ დამატებით ინფორმაციას მოგცემთ Canonicalization-ზე მეხუთე თავში).

         

        თუ თქვენს საიტს არ აქვს სხვა საიტები, რომლებიც მას აკავშირებენ, თქვენ შეიძლება მაინც შეძლოთ მისი ინდექსირება, Google Search Console- ში თქვენი XML საიტის რუკის წარდგენით. 

         

        არ არსებობს გარანტია, რომ ისინი შეიტანენ წარდგენილ URL-ს თავიანთ ინდექსში, მაგრამ ღირს სცადოთ!

         

        იღებენ თუ არა ერორებს სკანერები, როდესაც ცდილობენ თქვენს URL-ზე წვდომას?

         

        თქვენს საიტზე URL- ების სკანირების დროს, სკანერმა შეიძლება ერორები აღმოაჩინოს. შეგიძლიათ შეხვიდეთ Google Search Console-ში ”Crawl Errors” რეპორტზე, რომ იპოვოთ URL- ები, რომელზეც ეს შეიძლება განხორციელდეს – ეს რეპორტი გიჩვენებთ სერვერის შეცდომებს და ვერმოძებნილ შეცდომებს. 

         

        სერვერის ლოგის ფაილებს ასევე შეუძლია გაჩვენოთ ეს, ისევე როგორც სხვა მნიშვნელოვანი ინფორმაცია, როგორიცაა სკანირების (crawl) სიხშირე, მაგრამ იმის გამო, რომ სერვერის ლოგის ფაილების წვდომა და გავრცელება უფრო მოწინავე ტაქტიკაა, ჩვენ ამაზე არ ვიმსჯელებთ დამწყებთათვის. 

         

        თუმცა ამის შესახებ მეტი შეგიძლიათ გაიგოთ აქ. სანამ სკანირების ერორების შესახებ რეპორტით რაიმე მნიშვნელოვანის გაკეთებას შეძლებთ, მთავარია გესმოდეთ სერვერის ერორები და  „ვერ ნაპოვნი“ ერორები. 

         

        4xx კოდები: როდესაც საძიებო სისტემის სკანერებს არ აქვთ წვდომა თქვენს კონტენტთან  კლიენტის შეცდომის გამო. 

         

        4xx შეცდომები არის კლიენტის შეცდომები, რაც იმას ნიშნავს, რომ მოთხოვნილი URL შეიცავს ცუდ სინტაქსს ან ვერ სრულდება. ერთ-ერთი ყველაზე გავრცელებული 4xx შეცდომა არის “404 – ვერ ნაპოვნი” ერორი.

         

         ეს შეიძლება მოხდეს URL-ის typo-ს გამო, წაშლილი გვერდის ან გატეხილი გადამისამართების გამო, ეს რამდენიმე მაგალითია. 

         

        როდესაც საძიებო სისტემაში ხდება 404, მათ არ აქვთ URL-ზე წვდომა. როდესაც მომხმარებლები ხვდებიან 404-ს, ისინი შეიძლება იმედგაცრუებული დარჩნენ და დატოვონ საიტი. 

         

        5xx კოდები: როდესაც საძიებო სისტემის სკანერებს არ აქვთ წვდომა თქვენს კონტენტთან სერვერის შეცდომის გამო

         

        5xx ერორები არის სერვერის შეცდომები, რაც ნიშნავს, რომ სერვერზე, რომელზეც მდებარეობს ვებ-გვერდი, ვერ შეასრულა ძებნის ან საძიებო სისტემის მოთხოვნა გვერდზე შესვლის წვდომის შესახებ. 

         

        ეს ჩვეულებრივ ხდება, რადგან მოთხოვნა URL-ზე ვადაზე ადრე დასრულდა, ამიტომ Googlebot- მა უარი თქვა მოთხოვნაზე. იხილეთ Google- ის დოკუმენტაცია, რომ გაიგოთ მეტი ინფორმაცია სერვერთან დაკავშირებული პრობლემების მოგვარების შესახებ. 

         

        საბედნიეროდ, არსებობს გზა, რომ შეატყობინოთ მძებნელსაც და და საძიებო სისტემებსაც, რომ თქვენი გვერდი გადავიდა სხვაგან – 301 (მუდმივი) გადამისამართება.

         

        ვთქვათ, რომ გადაიტანეთ გვერდი example.com/young-dogs/ example.com.com/puppies/. საძიებო სისტემებსა და მომხმარებლებს სჭირდებათ შუამავალი ძველი URL- დან ახალზე გადასასვლელად. ეს შუამავალი არის 301 გადამისამართება.

         

        როდესაც თქვენ ანახორციელებთ 301:

         

        Link Equity:    ტრანსფერები გადაჰყავს ლინკების კაპიტალი გვერდის ძველი მდებარეობიდან ახალ URL- ზე.

         

        ინდექსირება: გუგლს ეხმარება გვერდის ახალი ვერსიის პოვნაში და დაინდექსირებაში. 

         

        Მომხმარებლის გამოცდილება: უზრუნველყოფს მომხმარებლებს იპოვონ ის გვერდი, რომელსაც ეძებენ.

         

        როდესაც თქვენ არ ანხორციელებთ 301:

         

        Link Equity: 301-ის გარეშე, ავტორიტეტი წინა URL-დან არ გადაეცემა URL-ს ახალ ვერსიას.

         

        ინდექსირება: თქვენს საიტზე 404 შეცდომის არსებობა მხოლოდ ზიანს არ მიაყენებს ძიების შედეგს, მაგრამ 404 გვერდის რანკირების / ტრეფიკის დაშვებამ შეიძლება გამოიწვიოს მათ ინდექსის დაცემა, რანკირების და მასთან ერთად ტრეფიკის მიმდინარეობის. 

         

        მომხმარებლის გამოცდილება: თქვენს ვიზიტორებს საშუალებას მისცემს დააჭირონ მკვდარ ბმულებს, რომელიც მათ გადაიყვანენ სასურველი გვერდების ნაცვლად ერორ ფეიჯზე, რაც შეიძლება მათთვის იმედგაცრუება იყოს.

         

        301 სტატუსის კოდი თავისთავად ნიშნავს, რომ გვერდი სამუდამოდ გადავიდა ახალ ადგილას, ასე რომ თავიდან აიცილეთ URL-ების გადამისამართება არაადეკვატურ გვერდებზე. 

         

        თუ რომელიმე გვერდი კითხვის ნიშნის ქვეშ დგას და მას 301 გადამისამართება უწევს სხვა შინაარსის გვერდზე, მას შეიძლება რანკირების პოზიცია ჩამოეწიოს, რადგან კონტენტმა, რომელმაც გადახადა ის რელევანტური კონკრეტულ შეკითხვაზე,  იქ აღარ იქნება.

         

         301s სიძლიერეა – გადაიტანეთ მისამართები პასუხისმგებლობით! თქვენ ასევე გაქვთ საშუალება 302 გადამისამართების გვერდზე, მაგრამ ეს დაცული უნდა იყოს დროებითი ნაბიჯებისთვის და იმ შემთხვევებშიც, როდესაც ბმულის ღირებულება არ არის ისეთი საინტერესო. 302 არის დაახლოებით შემოვლითი გზა. 

         

        თქვენ დროებით თავს არიდებთ ტრაფიკს გარკვეული მარშრუტით, მაგრამ ეს ასე არ იქნება ყოველთვის.

         

        ფრთხილად იყავით გადამისამართების ჯაჭვზე

         

        რთული იქნება Googlebot-სთვის თქვენს გვერდზე წვდომა, თუ მას უწევს მრავალჯერადი გადამისამართების გზის გავლა. 

         

        Google უწოდებს ამას “გადამისამართების ჯაჭვებს” და ისინი გირჩევენ მაქსიმალურად მათ შეზღუდვას. თუ თქვენ გადაამისამართებთ example.com/1 to example.com/2-ზე,  შემდეგ მოგვიანებით გადაწყვეტთ გადამისამართოთ იგი example.com/3-ზე, უმჯობესი იქნება  მოიცილოთ შუამავალი და უბრალოდ გადამისამართოთ example.com/1 to example.com/3-ზე. 

         

        შეიტყვეთ მეტი გადამისამართების ჯაჭვების შესახებ

        მას შემდეგ რაც დარწმუნდებით, რომ თქვენი საიტი ოპტიმიზირებულია crawlability- სთვის, ბიზნესის შემდეგი შეკვეთაა დარწმუნდეთ, რომ შესაძლებელია მისი ინდექსირება.

         

        ინდექსირება: როგორ განმარტავს და ინახავს საძიებო სისტემები თქვენს გვერდებს?

         

        მას შემდეგ რაც დარწმუნდებით, რომ თქვენი საიტი დასკანერდა, ბიზნესის შემდეგი შეკვეთაა დარწმუნდეთ, რომ შესაძლებელია მისი ინდექსირება. ეს მართალია – მხოლოდ იმის გამო, რომ თქვენი საიტი შეიძლება მოძებნოთ და დაათვალიეროთ საძიებო სისტემის საშუალებით,  არ ნიშნავს რომ იგი ინახება მათ ინდექსში. სკანირების წინა სექციაში, განვიხილეთ, თუ როგორ ეძებენ საძიებო სისტემები თქვენს ვებ-გვერდებს. 

         

        ინდექსი არის სადაც თქვენი აღმოჩენილი გვერდები ინახება. მას შემდეგ, რაც სკანერი აღმოაჩენს გვერდს, საძიებო სისტემა მას ანახლებს როგორც ბრაუზერი იზამდა ამას. ამის გაკეთების პროცესში, საძიებო სისტემა აანალიზებს ამ გვერდის კონტენტს. ყველა ეს ინფორმაცია ინახება თავის ინდექსში.

        შემიძლია დავინახო თუ როგორ ასკანერებს Googlebot crawler ჩემს გვერდებს?

         

        დიახ, თქვენი გვერდის დაცული ვერსია ასახავს Googlebot- ის მიერ ბოლო სკანირების სურათს. Google ასკანერებს და ქეშზე ინახავს ვებ-გვერდებს სხვადასხვა სიხშირით. 

         

        უფრო დადასტურებულ, ცნობილ საიტებზე, რომლებიც ხშირად გვხვდება https://www.nytimes.com, უფრო ხშირად ხდება სკანირება ვიდრე ნაკლებად ცნობილი ვებსაიტებზე,მაგალითად,  როჯერ Mozbot-ის ნაკლებად ცნობილი საიტი, http://www.otosshaurma.ge 

        თქვენ შეგიძლიათ ნახოთ, როგორ გამოიყურება თქვენი გვერდის cached ვერსია, SERP-ის URL-ის მისამართის გვერდით ჩამოსაშლელი ისრის დაჭერით:

         

        თქვენ ასევე შეგიძლიათ დაათვალიეროთ თქვენი საიტის მხოლოდ ტექსტური ვერსია, რათა დაადგინოთ, თუ თქვენი მნიშვნელოვანი კონტენტი სკანირდებდა და ინახება ქეშზე ეფექტურად.

         

        გვერდები ოდესმე იშლება ინდექსიდან?

         

        დიახ, გვერდები შეიძლება ამოიღონ ინდექსიდან! ზოგიერთი ძირითადი მიზეზი, რის გამოც URL შეიძლება ამოიღონ, შემდეგია:

        • URL აბრუნებს “ვერ ნაპოვნ” შეცდომას (4XX) ან სერვერის შეცდომას (5XX) – ეს შეიძლება იყოს შემთხვევითი (გვერდი გადავიდა და 301 გადამისამართება არ შეიქმნა) ან მიზანმიმართულად (გვერდი წაიშალა და 404 მოხდა, რომ წაეშალათ იგი ინდექსიდან)
        • URL-ს დამატებული აქვს noindex მეტა თაგი – ამ ნიშნის დამატება შეუძლიათ საიტის მფლობელებს, რომ დაავალონ საძიებო სისტემას მოხდეს გვერდიდან მისი ინდექსის გამოტოვება.
        • URL დაჯარიმდა საძიებო სისტემის Webmaster სახელმძღვანელოს პრინციპების დარღვევის გამო და შედეგად, ამოიღეს ინდექსიდან.
        • URL დაბლოკილია სკანირებისთვის პაროლის დამატებით, რომელიც აუცილებელის შეიყვანოს მომხმარებელმა საიტზე შესასვლელად. 
         

        თუ თვლით, რომ თქვენს ვებსაიტზე განთავსებული გვერდი, რომელიც ადრე იყო Google- ის ინდექსში, აღარ ჩანს, შეგიძლიათ გამოიყენოთ URL ინსპექციის ინსტრუმენტი, რომ გაიგოთ გვერდის სტატუსი, ან გამოიყენოთ Fetch როგორც Google, რომელსაც აქვს “მოთხოვნის ინდექსირების” მახასიათებელი. ინდივიდუალური მისამართების წარდგენა ინდექსში.

         

        (ბონუსი: GSC- ს “მოპოვების” ინსტრუმენტს ასევე აქვს “რენდერ” ვარიანტი, რომელიც საშუალებას გაძლევთ ნახოთ თუ არის რაიმე პრობლემა იმის შესახებ, თუ როგორ ახდენს Google თქვენს გვერდზე ინტერპრეტაციას). 

         

        შეატყობინეთ საძიებო სისტემებს, თუ როგორ უნდა დაარეგისტრირონ თქვენი საიტი

         

        რობოტები მეტა დირექტივები

         

        მეტა დირექტივები (ან “მეტა ტეგები”) არის ინსტრუქციები, რომელსაც შეგიძლიათ მიაწოდოთ საძიებო სისტემები იმის შესახებ, თუ როგორ გსურთ თქვენს ვებ-გვერდზე მკურნალობა. 

         

        შეგიძლიათ საძიებო სისტემის სკანერებს უთხრათ მაგალითად,  “არ დააინდექსიროთ ეს გვერდი ძიების შედეგებში” . 

         

        ეს ინსტრუქციები შესრულებულია რობოტების Meta Tags-ის საშუალებით თქვენი HTML გვერდების <head> ში (ყველაზე ხშირად გამოიყენება) ან X-Robots-Tag-ის მეშვეობით HTTP ჰედერში. 

         

        რობოტების მეტა ტეგი

         

        რობოტების მეტა ტეგის გამოყენება შეგიძლიათ  თქვენი ვებ-გვერდის HTML-ის <head> ფარგლებში. მას შეუძლია გამორიცხოს ყველა ან კონკრეტული საძიებო სისტემა.

         

         ქვემოთ მოცემულია ყველაზე გავრცელებული მეტა დირექტივები, თუ რა სიტუაციებში შეგიძლიათ მათი გამოყენება.

         

        index / noindex აცნობებს ძრავებს, უნდა იყოს თუ არა გვერდი დასკანარებადი და უნდა ინახებებოდეს თუ არა საძიებო სისტემების ინდექსში მოძიების მიზნით.

         

        თუ გსურთ აირჩიოთ “noindex”, თქვენ კომუნიკაციას უწევთ სკანერებს, რომ გსურთ გვერდი გამოირიცხოს ძიების შედეგებიდან. სტანდარტულად, საძიებო სისტემები ვარაუდობენ, რომ მათ შეუძლიათ ყველა გვერდის ინდექსირება, ამიტომ “ინდექსის” მნიშვნელობის გამოყენება ზედმეტია.

         

         

        • როდესაც თქვენ იყენებთ: თქვენ შეიძლება აღნიშნოთ გვერდი, როგორც “noindex”, თუ ცდილობთ თხელი გვერდების მოჭრას თქვენი საიტის Google-ის ინდექსიდან (მაგალითად: მომხმარებლის მიერ შექმნილი პროფილის გვერდები), მაგრამ თქვენ მაინც გინდათ რომ ისინი ხელმისაწვდომი იყოს მომხმარებლისთვის.

         

        dofollow / nofollow ეუბნება საძიებო სისტემებს, უნდა დააფოლოვონ თუ არა ბმულები ფეიჯზე. “დაფოლოვება” იწვევს ბოტებს, რომ გადავიდნენ მითითებულ ლინკზე თქვენს ფეიჯზე გადასასვლელად და უშვებენ ბმულებს ამ  URL-ზე. 

         

        ან, თუ გადაწყვეტთ გამოიყენოთ “nofollow”, საძიებო სისტემები არ იმოქმედებენ ან გადასცემენ რაიმე ბმულს გვერდზე. სტანდარტულად, ყველა გვერდს აქვს შემდეგი ატრიბუტი.

         

        • როდესაც თქვენ იყენებთ: nofollow ხშირად გამოიყენება noindex– თან ერთად, როდესაც ცდილობთ თავიდან აიცილოთ გვერდის ინდექსირება, აგრეთვე ხელს უშლით სკანერებს გადავიდეს გვერდზე მითითებულ ბმულზე. 
         

        noarchive გამოიყენება საძიებო სისტემების შეზღვუდვისთვის, რომ არ მოხდეს შენახული გვერდის კოპირება. სტანდარტულად, მექანიზმები ინახავენ ყველა დაინდექსირებულ გვერდებს, რომელიც ხელმისაწვდომია მაძიებლისთვის ქეშირებულ ბმულზე საძიებო შედეგებში. 

         

        • როდესაც თქვენ იყენებთ: თუ თქვენ გაქვთ ელ-კომერციის საიტი და თქვენი ფასები რეგულარულად იცვლება,  თქვენ შეგიძლიათ გამოიყენოთ nonarchive ტეგი რომ მაძიებლებმა ძველი ფასები არ დაინახონ. 

        ქვემოთ მოცემულია მაგალითი მეტა რობოტების noindex, nofollow tag:

        <!DOCTYPE html><html><head><meta name=”robots” content=”noindex, nofollow” /></head><body>…</body></html>

        ეს მაგალითი გამორიცხავს ყველა საძიებო სისტემას გვერდის დაინდექსირებისგან და ნებისმიერ on-page ბმმულების დაფოლოვებისგან. 

         

        თუ გსურთ გამორთოთ რამდენიმე სკანერი , მაგალითად Googlebot და Bing, შესაძლებელია გამოიყენოთ რამდენიმე robot exclusion tags.

         

        X-Robots-Tag

         

        x-robots ტეგი გამოიყენება თქვენი URL- ს  HTTP ჰედერში (header), ის უზრუნველყოფს უფრო მეტ მოქნილობასა და ფუნქციონირებას, ვიდრე მეტა ტეგები. თუ გსურთ საძიებო სისტემების მასშტაბური დაბლოკვა, იმიტომ რომ თქვენ შეგიძლიათ გამოიყენოთ რეგულარული expressions , დაბლოკოს non-HTML ფაილები და გამოიყენოს sitewide არაინდექსირებული ფაილები. 

         

        მაგალითად, თქვენ შეგიძლიათ მარტივად გამორიცხოთ მთელი ფოლდერები ან ფაილის ტიპები (მაგალითად, moz.com/no-bake/old-recipes-to-noindex):

        <Files ~ “\/?no\-bake\/.*”> Header set X-Robots-Tag “noindex, nofollow”</Files>

        ან სპეციფიკური ფაილის ტიპები (როგორიც არის PDF):

        <Files ~ “\.pdf$”> Header set X-Robots-Tag “noindex, nofollow”</Files>

        მეტა ტეგ რობოტზე მეტი ინფორმაციისთვის შეისწავლეთ Google-ის რობოტების Meta Tag სპეციფიკაციები. 

         

        WordPress tip: 

        In Dashboard > Settings > Reading, make sure the “Search Engine Visibility” box is not checked. This blocks search engines from coming to your site via your robots.txt file!

         

        იმის გაგება, თუ როგორ შეიძლება გავლენა მოახდინოთ სკანერზე და ინდექსირებაზე, დაგეხმარებათ თავიდან აიცილოთ ისეთი მნიშვნელოვანი პრობლემები, რომლებიც ხელს უშლის თქვენს მნიშვნელოვან გვერდებს პოვნაზე.

         

        რანკირება: როგორ აფასებენ საძიებო სისტემები URL მისამართებს?

         

        როგორ უზრუნველყოფენ საძიებო სისტემები, იმას რომ როდესაც ვინმე წერს მოთხოვნას საძიებო ზოლში,ბრომ  სანაცვლოდ მიიღებენ შესაბამის შედეგებს? ეს პროცესი ცნობილია, როგორც რანკირება ან ძიების შედეგების მოწესრიგება ყველაზე რელევანტურიდან ნაკლებად რელევანტურამდე. 

         

        რელევანტურობის დასადგენად, საძიებო სისტემებში იყენებენ ალგორითმებს, პროცესს ან ფორმულას, რომლის დახმარებითაც ხდება შენახული ინფორმაციის დაბრუნება და დალაგება მნიშვნელოვანი გზით. ამ ალგორითმებმა წლების განმავლობაში მრავალი ცვლილება განიცადეს ძიების შედეგების ხარისხის გასაუმჯობესებლად. 

         

        მაგალითად, Google, ყოველდღე აკეთებს ალგორითმის კორექტირებას  – ამ განახლებების ნაწილი მცირე ხარისხის შესწორებებია, ზოგი კი ძირითადად / ფართო ალგორითმის განახლებებია, რომლებიც განლაგებულია კონკრეტული პრობლემის მოსაგვარებლად, მაგალითად, Penguin to tackle link spam.  

         

        გადახედეთ ჩვენს Google ალგორითმის შეცვლის ისტორიას, დადასტურებული და დაუდასტურებული Google განახლებების სია 2000 წლიდან. რატომ იცვლება ალგორითმი ასე ხშირად? მიუხედავად იმისა, რომ Google ყოველთვის არ ამჟღავნებს სპეციფიკას, თუ რატომ აკეთებენ ისინი და რას აკეთებენ, ჩვენ ვიცით რომ Google-ის მიზანია ალგორითმის კორექტირების გაკეთებისას ძებნის საერთო ხარისხის გაუმჯობესება. 

         

        სწორედ ამიტომ, ალგორითმის განახლების კითხვებზე Google უპასუხებს : “ჩვენ ყოველთვის ვაკეთებთ ხარისხის განახლებებს.” 

         

        ეს მიუთითებს იმაზე, რომ თუ თქვენს საიტზე მოხდა შეცდომა ალგორითმის კორექტირების შემდეგ, შეადარეთ იგი Google- ს ხარისხის სახელმძღვანელო პრინციპებს ან ძებნის ხარისხის შეფასების სახელმძღვანელო მითითებებს, ორივე მიუთითებს იმაზე თუ რა უნდათ საძიებო სისტემებს. 

         

        რა უნდათ საძიებო სისტემებს?

        საძიებო სისტემებს ყოველთვის სურდათ ერთი და იგივე რამ: მაძიებლების კითხვებზე სასარგებლო პასუხების მიწოდება ყველაზე სასარგებლო ფორმატებში. 

         

        თუ ეს მართალია, მაშინ რატომ გამოდის რომ SEO ახლა განსხვავებულია, ვიდრე გასული წლების განმავლობაში? 

        იფიქრეთ ამაზე იმ პერსპექტივიდან, რომ ვინმემ ახალი ენა ისწავლოს.

        პირველ რიგში, მათი ენის გაგება ძალიან ელემენტარულია – “See Spot Run.” დროთა განმავლობაში, მათი გაგება იწყებს გაღრმავებას და ისინი სწავლობენ სემანტიკას – ენის მიღმა არსებულ მნიშვნელობას და სიტყვებსა და ფრაზებს შორის ურთიერთობას. 

         

        საბოლოოდ, საკმარისი პრაქტიკის წყალობით, მოსწავლემ ისე კარგად იცის ენა, რომ ნიუანსსაც შეუძლია გაუგოს და შეძლოს პასუხი გასცეს თუნდაც ბუნდოვან ან არასრულ კითხვებზე. 

         

        როდესაც საძიებო სისტემები მხოლოდ ჩვენი ენის შესწავლას იწყებდნენ, გაცილებით მარტივი იყო სისტემასთან თამაში ხრიკების და ტაქტიკის გამოყენებით, რომლებიც რეალურად ეწინააღმდეგებიან ხარისხის მითითებებს. მაგალითად, აიღეთ საკვანძო სიტყვები.

         

         თუ გინდოდათ რანკირება განსაკუთრებული სიტყვისთვის, როგორიცაა მაგალითად “სასაცილო ხუმრობები”, შეგეძლოთ დაგემატებინათ სიტყვები “სასაცილო ხუმრობები”, მრავალჯერადად თქვენ გვერდზე და გაგეხადათ ისინი Bold , იმ იმედით, რომ თქვენ პოზიციას ეს ტერმინს გაზრდიდა: 

         

        Welcome to funny jokes! We tell the funniest jokes in the world. Funny jokes are fun and crazy. Your funny joke awaits. Sit back and read funny jokes because funny jokes can make you happy and funnier. Some funny favorite funny jokes.

         

        ამ ტაქტიკამ მომხამრებლის საშინელი გამოცდილება შექმნა და იმის ნაცვლად, რომ სასაცილო ხუმრობაზე ეცინათ, ადამიანები გამაღიზიანებელი, ძნელად წაკითხვად ტექსტებს აწყდებოდნენ. 

        შეიძლება წარსულში ამას ემუშავა, მაგრამ ეს არასოდეს ყოფილა ის, რაც სურდათ საძიებო სისტემებს.

        როდესაც ბმულებზე ვსაუბრობთ, ორი რამ შეიძლება ვიგულისხმოთ. ბექლინკები და “შემომავალი ბმულები” არის სხვა ვებ-გვერდების ბმულები, რომლებიც თქვენს ვებ-გვერდზე მიუთითებენ, ხოლო შიდა ბმულები არის თქვენს საიტზე განთავსებული ბმულები, რომლებიც თქვენს სხვა გვერდებზე მიუთითებს (იმავე საიტზე). 

         

        ბმულებმა ისტორიულად დიდი როლი ითამაშა SEO– ში. ძალიან ადრე, საძიებო სისტემებს ჭირდებოდათ დახმარება იმის გარკვევაში, თუ რომელი მისამართები იყო უფრო სანდო, ვიდრე სხვები, რომ დახმარებოდნენ მათ განსაზღვრაში თუ როგორ დაელაგებინათ ძიების შედეგები. ბმულების რაოდენობის განსაზღვრამ რომელიმე მოცემულ საიტზე დაეხმარა მათ ამის გაკეთებაში.

         

         

        ბექლინკები ძალიან ჰგავს რეალურ ცხოვრებაში WoM (Word-of-Mouth) რეფერალებს. მოდით განვიხილოთ ჰიპოთეტური ყავის მაღაზია, ჯენის ყავა, როგორც მაგალითად: 

        • სხვის მითითებები = ავტორიტეტის კარგი ნიშანი 

        მაგალითად: ბევრმა ხვადასხვა  ადამიანმა გითხრათ, რომ ჯენის ყავა საუკეთესოა ქალაქში

        • საკუთარი მითითებები = არაობიექტური, არ არის ავტორიტეტის კარგი ნიშანი

        მაგალითად: ჯენი ირწმუნება, რომ ჯენის ყავა საუკეთესოა ქალაქში

        • არარელევანტური ან დაბალი ხარისხის წყაროებიდან მითითება = არ არის კარგი ავტორიტეტის ნიშანი და შეიძლება დაისპამოთ

        მაგალითად: ჯენიმ გადაუხადა ადამიანებს, რომლებმსაც არასდროს უნახავთ მისი ყავის მაღაზია და  სხვებს უყვებიან რამდენად კარგი ყავაა ჯენისთან.

        • არ არის მითითება = გაუგებარი ავტორიტეტი
         

        მაგალითად: ჯენის ყავა შეიძლება კარგი იყოს, მაგრამ თქვენ ვერ იპოვნეთ ადამიანი, ვისაც მოსაზრება აქვს, ასე რომ თქვენ ვერ იქნებით დარწმუნებული.

         

        სწორედ ამიტომ შეიქმნა PageRank. PageRank (Google- ის ძირითადი ალგორითმის ნაწილი) არის ბმულის ანალიზის ალგორითმი გუგლის ერთ-ერთი დამფუძნებლის, ლარის პეიჯის სახელის მიხედვით. PageRank აფასებს ვებ-გვერდის მნიშვნელობას მასზე მითითებული ბმულების ხარისხისა და რაოდენობის გაზომვით.

         

        ვარაუდობენ, რომ რაც უფრო აქტუალური, მნიშვნელოვანი და სანდოა ვებ გვერდი, მით უფრო მეტ ბმულს მიიღებს ის.

         

        რაც უფრო მეტი ბუნებრივი ბეკლინკები გაქვთ მაღალი ავტორიტეტული (სანდო) ვებსაიტებიდან, უკეთესი იქნება თქვენი შანსები ძიების შედეგების უფრო მაღალი დონის მიღწევაში. 













        სარჩევი

        მოგვწერეთ

        ჩვენ ვიყენებთ მზა-ჩანაწერების (Cookies) პოლიტიკას, რათა გავაუმჯობესოთ თქვენი ვებსაიტის მოხმარების გამოცდილება, გავაანალიზოთ ვიზიტორების ქცევა და შემოგთავაზოთ მორგებული სერვისები. დეტალური ინფორმაციის სანახავად იხილე მზა-ჩანაწერების (Cookies) პოლიტიკა

        ციფრული მარკეტინგის კურსზე რეგისტრაცია

        შეავსე ფორმა და ჩვენი წარმომადგენელი დაგიკავშირდება 

        რობოტიკის კურსზე რეგისტრაცია

        შეავსე ფორმა და ჩვენი წარმომადგენელი დაგიკავშირდება 

        ციფრული დიზაინის კურსზე რეგისტრაცია

        შეავსე ფორმა და ჩვენი წარმომადგენელი დაგიკავშირდება 

        კომპიუტერული მეცნიერების კურსზე რეგისტრაცია

        შეავსე ფორმა და ჩვენი წარმომადგენელი დაგიკავშირდება

        ᲦᲘᲐ ᲙᲐᲠᲘᲡ ᲓᲦᲔ

        ციფრული მარკეტინგის ღია კარის დღეზე დასასწრებლად შეავსე სარეგისტრაციო ფორმა.